Maloobchodné tržby v USA stúpli pred sviatkami najvýraznejšie za 17 rokov, nezabránili tomu ani vyššie ceny

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Eshop, online obchod
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Americké maloobchodné tržby pred vianočnými sviatkami stúpli najrýchlejším tempom za 17 rokov. Tržby prudko vzrástli napriek tomu, že kupujúci čelili vyšším cenám, nedostatku produktov a šíreniu nového variantu koronavírusu.

Podľa správy SpendingPulse, ktorú zostavuje spoločnosť Mastercard, tržby maloobchodu USA sa pred sviatkami medziročne zvýšili o 8,5 percenta. Správa mapuje všetky druhy platieb vrátane platieb hotovosťou a debetnými kartami.

Niektorí nakupovali cez e-shopy

Po tom, ako sa objavil variant koronavírusu omikron, niektorí spotrebitelia zostali doma a presunuli svoje výdavky do elektronického obchodu, ale tržby zostali silné.

„Naozaj mám dobrý pocit z toho, ako sa táto sezóna skončila,“ povedal Steve Sadove, poradca spoločnosti Mastercard.

Obchod potiahli odevy a klenoty

Výsledky amerického maloobchodu za predvianočné obdobie, čiže od 1. novembra do 24. decembra, podporil najmä predaj odevov a klenotov. Tržby za odevy sa zvýšili o 47 percent, predaj klenotov vzrástol o 32 percent a odbyt elektroniky o 16 percent.

Tržby za predaj prostredníctvom internetu sa medziročne zväčšili o 11 percent a obchodné domy oproti rovnakému obdobiu roku 2020 zaznamenali rast tržieb o 21 percent.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Steve Sadove
Firmy a inštitúcie Mastercard