Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ján Marosz
Poslanec strany OĽaNO Ján Marosz. Foto: SITA/Branislav Bibel
12. 10. 2018 16:30 EkonomikaSlovenskoEkonomika z lokality Slovensko od Webnoviny.skSITA Diskusia

Marosz kritizuje dopravu na Slovensku, Érsekovi drží palce k napleniu lepších zmien

BRATISLAVA 12. októbra (WebNoviny.sk) – Problémy v doprave sa podľa opozičného hnutia OĽaNO nepodarilo zmeniť za dva roky vo funkcii ani súčasnému ministrovi dopravy a výstavby Arpádovi Érsekovi (Most-Híd).

„Doprava na Slovensku kolabuje. Ľudia denne trávia nekonečné hodiny v zápchach, a tiež v meškajúcich či horiacich vlakoch,“ uviedol v piatok poslanec Národnej rady SR a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz.

Výstavba diaľnic mešká

Poslanec pripomenul, že krátko po nástupe ministra dopravy do funkcie (koncom augusta 2016) musel „na základe politickej objednávky Andreja Danka“ odísť z hlavnej domácej železničnej trate súkromný dopravca RegioJet. Po obnove štátnych IC vlakov v decembri 2016 zastavil RegioJet prevádzku vlakov medzi Bratislavou a Košicami v januári 2017.

„Havárií na železniciach pribúda, výstavba diaľníc mešká a v budúcom roku pôjde ešte menej peňazí na údržbu ciest prvej triedy, takže ich stav sa bude naďalej zhoršovať,“ uviedol Marosz.

Rokuje sa o vyšších investíciách

V prípade ciest prvej triedy má ísť na ich údržbu a opravy v budúcom roku podľa návrhu rozpočtu 40,5 mil. eur. Je to rovnaká suma, aká bola schválená v rozpočte na tento rok, no očakáva sa, že reálne sa zvýši na 54 mil. eur.

Na základe odhadov treba na údržbu a opravy ciest prvej triedy ročne zhruba 80 mil. eur. Ministerstvo dopravy sľubuje zvýšenie schválených výdavkov na hlavné cesty.

„Na rok 2019 plánuje rezort dopravy v spolupráci s Ministerstvom financií SR vyčleniť na cesty 1. triedy o 30 miliónov eur navyše tak, ako to bolo aj v tomto roku. K tejto sume ešte rokujeme o vyčlenení približne 50 miliónov eur, ktoré chceme v spolupráci s ministerstvom financií vyčleniť na opravu vrchných vrstiev vozoviek,“ informovala v stredu hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Tento program by podľa nej mohol trvať štyri roky a celkovo by sa tak investovalo do pravidelnej údržby nad rámec už plánovaných zdrojov dvesto miliónov eur.

Spoľahlivá doprava

Zástupca opozície tvrdí, že v rezorte dopravy je absencia dopravného plánovania, chýbajú analýzy a viaceré rozhodnutia sú robené na základe politických motívov.

„Štátne dopravné firmy sú plné politických nominantov, ktorí svoje pôsobenie nechápu ako službu občanom, ale ako prečerpávačku peňazí občanov do súkromných vreciek,“ upozornil Marosz.

„Pánovi ministrovi držíme palce, aby sa mu do konca funkcie podarilo aspoň časť z týchto výziev zmeniť k lepšiemu,“ dodal Marosz s tým, že OĽaNO chce spoľahlivú dopravu na Slovensku.

Odporúčané články

SaS a OĽaNO kritizujú šéfa RTVS, že Stano Maťašovskú za dokument s pravidlami iba napomenul Most-Híd chce zvoliť chýbajúcich ústavných sudcov, podľa Gála je medzi kandidátmi dosť odborníkov

Neprehliadnite

Video: Boeing 777 nad Ukrajinou zostrelili Rusi, z vraždy 298 ľudí na palube obvinili štyroch mužov Fico pripúšťa zvolenie kandidátov na sudcov, ale hovorí o riziku antidiskriminačných žalôb Pellegrini sa nečuduje, že Kiskovi je bližší Kollár známy kontaktmi na bossov podsvetia Pellegrini presadzuje iný prístup k voľbe sudcov ako Fico a prehovoril aj o vzťahoch v Smere-SD Prešov zasiahla intenzívna búrka, voda sa valila aj historickým centrom mesta

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X