Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Radim foltyn_2.jpg
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Radim Foltýn, riaditeľ franšízovej siete McDonald´s pre Slovensko a Českú republiku. Foto: McDonald´s

McDonald´s dáva do hry nové franšízy

BRATISLAVA 11. júna (WebNoviny.sk)Spoločnosť McDonald´s bude na Slovensku po dlhšej dobe otvárať nové reštaurácie. Výnimočnú situáciu môžu využiť aj tí podnikatelia, ktorí by sa radi stali franšízantmi tejto svetovej značky. Prax v odbore nie je pritom nutnosťou.

Radim Foltýn, riaditeľ franšízovej siete McDonald´s pre Slovensko a Českú republiku hovorí: „Sieť našich reštaurácií je na Slovensku veľmi obľúbená. Môžem povedať, že jej obľúbenosť rastie. Sú na to aj pádne dôvody. McDonald´s neustále vylepšuje svoju ponuku jedál, skvalitňuje svoje produkty i služby, modernizuje, otvára sa novým technológiám v prospech zvýšeného komfortu pre zákazníka. Dopyt po McDonalde tu jednoducho stále je. Je veľký a my chceme tento potenciál využiť aj rozširovaním našej siete.“

Na Slovensku má McDonald´s aktuálne 30 reštaurácií, z toho 10 je v rukách franšízantov. V priebehu nasledujúcich rokov máMcDonald´s v pláne postupnepredávať existujúce reštaurácie novým franšízantom. Radim Foltýn dopĺňa: „Následne je v pláne otváranie reštaurácií v nových lokalitách v závislosti od nastavenej stratégie rozvoja trhu. Stratégia nových lokácií zohľadňuje okrem iného dôležitý aspekt, že snahou McDonald´s je, aby každá reštaurácia bola profitabilná.“

Základom pre novú McDonald´s franšízu je vstupný kapitál. Radim Foltýn hovorí: „Kto má záujem o prevádzkovanie našej franšízy, musí byť kapitálovo silným jedincom. Záujemca by mal disponovať finančnými prostriedkami alebo aktívami v objeme minimálne 400 000 eur. Čím v lepšej finančnej kondícii je, tým väčšie možnosti má pre rýchlejší rozvoj.“ Financie však nemusia nových záujemcov odrádzať: „Systém našej franšízy je na trhu úspešne etablovaný niekoľko desiatok rokov. McDonald´s je spoľahlivým partnerom, preto má nový franšízant možnosť vykryť väčšiu časť počiatočnej investície aj úverovou formou. Ide o 60 – percentnú časť, čo nie je v tomto segmente bežné. To je nesporne veľkým benefitom, pre ktorý sa novému franšízantovi oplatí investovať práve do spolupráce s nami,“ ozrejmuje Radim Foltýn.

Návratnosť investície do franšízy sa pohybuje na úrovni 15 až 20% a v praxi ide zhruba o obdobie 5 až 7 rokov. Franšíza McDonald´s je dlhodobou investíciou. Zmluva sa uzatvára na 20 rokov, pričom je možné previesť ju na potomkov druhej generácie. „V Čechách franšízanta druhej generácie už máme. V ostravskej franšíze odkúpil syn licenciu od otca pred 5 rokmi a pokračuje v úspešnom biznise ďalej v troch prevádzkach,“ dopĺňa Radim Foltýn.

Radim foltyn_1.jpg
Radim Foltýn, riaditeľ franšízovej siete McDonald´s pre Slovensko a Českú republiku. Foto: McDonald´s

O franšízu sa môže uchádzať prakticky ktokoľvek. Radim Foltýn vysvetľuje, že skúsenosti v gastro segmente nie sú nutné a dopĺňa: „Skôr ide o to, aby záujemca o franšízu bol vyzretý po osobnostnej či charakterovej stránke. Mal by mať podnikateľského ducha, mal by byť orientovaný na zákazníkov, mal by byť zdatný v komunikácii i vo finančných záležitostiach, mal by mať záujem o každodennú prevádzku reštaurácie a mal by dobre viesť svojich zamestnancov. Podmienkou pre získanie licencie je, aby záujemca absolvoval tzv. prevádzkový tréning. Ten trvá zhruba 9 až 12 mesiacov, v rámci ktorého získa všetky potrebné informácie a zručnosti na prevádzku vlastnej reštaurácie. Záujemca za tréning neplatí. Dostáva však regulárne mzdu ako bežný zamestnanec reštaurácie. “ Až po absolvovaní tréningu ponúkne McDonald´s potenciálnemu franšízantovi konkrétnu reštauráciu a podmienky jej odkupu. Celý proces až po ukončenie výberového konania trvá tým pádom 12 – 14 mesiacov.

Podľa Radima Foltýna je investícia do franšízy McDonald´s cestou „na istotu“: „Značka McDonald´s je už viac ako polstoročie lídrom vo svojom segmente. Neustále napredujeme, modernizujeme sa, zdieľame know-how a inovácie, ktoré fungujú globálne. Každý franšízant má v našej značke obrovské zázemie. Pre podnikateľské otázky má k dispozícii nášho konzultanta, ktorý mu je každý deň nápomocný pri riešení problémov prevádzky. Franšízant nemusí riešiť žiadny marketing či propagáciu značky. To všetko preňho zabezpečuje materská firma.“

V priebehu trvania licenčnej zmluvy platí franšízant materskému McDonaldu mesačné poplatky, ktoré predstavujú objem zhruba 10 až 20% z celkových tržieb reštaurácie (podľa atraktivity lokality a trhového potenciálu reštaurácie), ďalej to je 5 – percentný poplatok za používanie značky a 5 – 6% z tržieb za marketingové služby.

Inzercia

K téme

Zadarmo a s kapacitou na ďalších 20 rokov, vedenie Nitry takú cestu nechce Behom a chôdzou – spoločne za zdravším srdcom

Neprehliadnite

Foto: Na celom Slovensku hrozí prízemný mráz, na hrebeňoch Tatier je už sneh Foto: V Jakubovanoch horel autobus, cestu museli uzavrieť Dve slovenské univerzity začali študentom variť vegánske jedlo Foto: Policajti nakupovali rastliny počas služby, vyjde ich to draho Slovan Bratislava hral proti tureckému tímu iba raz, Besiktas je podľa Šporara veľká výzva Súd konštatoval „skutok sa stal“, ale bývalý šéf vojenských tajných Mikulec je nevinný

Témy

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X