Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
RegioJet
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu

Ministerstvo chce na trati Bratislava – Komárno zvýšiť kapacitu, Érsek adresoval výzvu RegioJetu

BRATISLAVA 3. decembra (WebNoviny.sk) – Ministerstvo dopravy a výstavby SR pripravuje ďalšie zvýšenie kapacity vlakov na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno. Nedostatočná kapacita vlakov, ako rezort informoval, komplikuje cestujúcim každodenné dochádzanie do hlavného mesta.

RegioJet má predstaviť svoj zámer

Minister dopravy Arpád Érsek (Most-Híd) sa preto stretol s predstaviteľmi spoločnosti RegioJet a súkromného dopravcu vyzval, aby v priebehu najbližších týždňov predstavil svoj zámer na zvýšenie kapacity vozňov v ranných špičkách. O problémoch na trati následne hovoril aj so starostami dotknutých obcí.

„Každý deň prichádzajú sťažnosti od ľudí, že situácia na tejto trati je neúnosná. Preto som inicioval stretnutie, aby sme si ujasnili, čo všetko môžeme urobiť, aby sme ľuďom ponúkli pohodlnejšie a kultúrnejšie cestovanie,“ povedal minister Érsek.

„Požiadal som dopravcu, aby nám v najbližších týždňoch predstavil, či môže na trať získať a nasadiť vysokokapacitné poschodové súpravy, ktoré by odviezli viac cestujúcich,“ uviedol Érsek. Očakáva, že sa podarí dospieť k spokojnosti všetkých.

Pridanie vlaku nie je možné

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava – Komárno takmer zdvojnásobil. Oblasť sa zahusťuje rozširujúcou sa výstavbou, čím pribúda aj počet obyvateľov. Situáciu na trati dlhodobo komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať a pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku z dôvodu ich hustého vedenia nie je možné.

„Ministerstvo dopravy preto pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí. Ide o súbor viacerých technických krokov ako budovanie výhybní na vytipovaných miestach, kde by sa vlaky mohli navzájom križovať a predbiehať či vybudovanie podchodov, čím by sa eliminovalo meškanie a vypravovanie vlakov,“ priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Podmienkou je nájsť také riešenie, ktoré by z dlhodobého hľadiska bolo zároveň optimálnym východiskom pre možnosť zdvojkoľajnenia tejto trate v budúcnosti.

Odporúčané články

Aktualizované: Erdössy skončil ako riaditeľ štátnych železníc, minister Érsek oznámil meno jeho nástupcu Ministerstvo dopravy chce bratislavské letisko prenajať investorovi, má zabezpečiť jeho rozvoj

Neprehliadnite

Fico si nenapraviteľne poškodil imidž, spor s Kiskom môže mať podľa Mesežnikova negatívny vplyv Slovanu sa nedarilo v záverečnom dueli základnej časti KHL, o postup do play-off ich pripravilo Soči Foto: Diaľnicu D1 v smere do Bratislavy po nehode nákladiaka zablokoval bazén Dostál podal podnet na prokuratúru v prípade údajného telefonátu Fica s Antoninom V. Je veľký predpoklad, že prezident Kiska môže byť obvinený v kauze KTAG, myslí si Lipšic Najtransparentnejšiu kampaň má Čaputová, najhoršie dopadol Šefčovič a Mistrík dal verejný záväzok Foto: Protestujúci farmári sa rozhodli odísť z Bratislavy, chcú však zorganizovať generálny štrajk OĽaNO nepodporí iba jedného kandidáta na prezidenta. Matovič povedal, koho voliť nebude
string(447) ", , , , "

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Doprava a infraštruktúra

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.