Ministerstvo dopravy chce, aby všetci subdodávatelia na stavbe ciest D4 a R7 dostali zaplatené

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Pohľad na stavbu mosta cez Jarovecké rameno, ktorý je súčasťou výstavby bratislavského obchvatu D4/R7 počas kontrolného dňa ministra dopravy SR a ministra životného prostredia SR. Bratislava.
Foto: archívne, SITA/Diana Černáková

BRATISLAVA 11. apríla (WebNoviny.sk) – Ministerstvo dopravy a výstavby SR má záujem, aby všetci subdodávatelia na stavbe úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 pri Bratislave dostali zaplatené za riadne vykonané práce podľa uzavretých zmlúv.

V prípade, že sa na ministerstvo obráti akýkoľvek nespokojný subdodávateľ, posunie jeho žiadosť na koncesionára a bude požadovať prešetrenie situácie. Rezort dopravy tak reagoval na medializované informácie o prípadoch uskutočnených, ale nezaplatených prác na uvedenom PPP projekte.

Riziko financovania je na koncesionárovi

„Koncesná zmluva PPP projektu D4/R7 upravuje záležitosti týkajúce sa subdodávateľov tak, že všetky riziká spojené s angažovaním subdodávateľov sú v plnej miere presunuté na koncesionára,“ informovalo agentúru SITA ministerstvo dopravy a výstavby.

„V prípade, že akýkoľvek subdodávateľ eviduje neuhradenú faktúru voči koncesionárovi, hlavnému subdodávateľovi stavby, resp. ich subdodávateľom, je potrebné sa obrátiť so žiadosťou o jej úhradu na tú spoločnosť, s ktorou má príslušný subdodávateľ uzavretú zmluvu,“ uviedol rezort dopravy.

Zároveň dodal, že nie je zmluvnou stranou so subdodávateľmi, zmluvne sa nezaviazal uhrádzať takéto faktúry, keďže riziko financovania bolo plne prenesené na koncesionára.

Vo firme zasahovala polícia

Agentúra SITA oslovila aj koncesionára projektu D4/R7 Zero Bypass Limited a hlavného zhotoviteľa stavby D4R7 Construction, s. r. o. K otázkam v súvislosti s informáciami o nevyplatených faktúrach za vykonané práce na stavbe sa doteraz nevyjadrili.

V sídle firmy D4R7 Construction v Bratislave zasahovala polícia v závere marca. Preverovala aj firmy, ktoré na stavbe úsekov D4 a R7 pracujú, pre podozrenia, že sa pri výstavbe používa kontaminovaná pôda. Koncesionár projektu a hlavný zhotoviteľ stavby D4 a R7 vtedy informovali, že plne spolupracujú s políciou pri vykonávaní vyžadovaných úkonov.

„Koncesionár a zhotoviteľ projektu používa pri výstavbe len materiály obstarávané od subdodávateľov, ktoré spĺňajú príslušné normy a certifikáty. Vylučujeme akúkoľvek kontamináciu pôdy alebo používanie materiálov, ktoré by mohli akýmkoľvek spôsobom ohroziť životné prostredie,“ uviedol koncesionár Zero Bypass Limited.

Érsek rozhodne o ďalšom postupe

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek chce rozhodnúť o ďalšom postupe až potom, ak sa potvrdí zodpovednosť nezávislého stavebného dozoru na stavbe D4 a R7 pre podozrenia o používaní kontaminovanej zeminy.

Ako šéf rezortu dopravy nedávno informoval, počká na ukončenie policajného vyšetrovania v tomto prípade, ďalší kontrolný deň na stavbe D4 a R7 nepovažoval zatiaľ za potrebný.

„Mali sme indície. Viackrát sme upozornili nezávislý dozor na stavbe, ktorý bol vysúťažený v rámci koncesnej zmluvy,“ povedal Érsek s tým, že ide o renomovanú rakúsku firmu. „Je zodpovedná za to, aký materiál sa tam vozí,“ dodal minister.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Árpád Érsek
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR