Mladí podnikatelia najviac bojujú s vysokými odvodmi, trápi ich aj byrokracia a časté zmeny zákonov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Podnikatel
Foto: ilustračné, Thinkstock

BRATISLAVA 27. decembra (WebNoviny.sk) – Najväčšou brzdou v podnikaní mladých je daňovo-odvodové zaťaženie. Druhé miesto v rebríčku podľa indexu prekážok v podnikaní mladých patrí registračným, nahlasovacím a iným administratívnym povinnostiam.

Na tretiu priečku sa dostala nestálosť legislatívy a zmeny zákonov. Informovalo o tom v utorok Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS).

Na základe výsledkov indexu daňovo odvodové zaťaženie vnímajú ako problém firmy vo všetkých sektoroch a regiónoch a intenzívnejšie firmy, ktoré majú zamestnancov. Pokiaľ ide o bariéru, ktorú tvoria registračné a nahlasovacie povinnosti, tak sa vnímanie tohto problému zväčšuje s rastom firmy.

Frekvencia zmien legislatívy

Čím väčšia je firma, či už z hľadiska tržieb alebo počtu zamestnancov, tým viac mladí podnikatelia vnímajú množstvo registračných a administratívnych povinností ako problém, ktorý ich brzdí v podnikaní. Zároveň túto bariéru intenzívnejšie vnímajú najmä mladší podnikatelia, ktorí vyrastali s modernými technológiami a jednoduchosť očakávajú aj v podnikateľskom prostredí.

„Z výsledkov Indexu v podnikaní mladých 2018 vyplýva, že dane a odvody najviac trápia začínajúcich podnikateľov. Naopak negatívne vnímanie častých zmien zákonov rastie spolu s dĺžkou podnikania firiem. Čím dlhšie firmy podnikajú a čím starší je majiteľ, tým horšie vidí frekvenciu zmien legislatívy,“ konštatoval Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Prvé tri miesta sa oproti roku 2015 nezmenili

Rovnaký index bol zostavený aj v roku 2015 a výsledky na prvých troch miestach sa podľa ZMPS nezmenili.

Cieľom indexu prekážok v podnikaní mladých je pomocou merateľnej veličiny hodnotiť podnikateľské prostredie očami mladých ľudí, porovnávať jeho vývoj v čase a zároveň zisťovať faktory, ktoré bránia rozvoju podnikania mladých ľudí na Slovensku.

Index na jednej strane hodnotí stav podnikateľského prostredia na Slovensku a na druhej strane vplyv konkrétnych prekážok na firmy mladých podnikateľov. Zber dát pre prieskum v roku 2018 zabezpečila Slovak Business Agency.

Reprezentatívny telefonický prieskum sa realizoval na vzorke 1 000 respondentov, ktorí podnikajú a majú menej ako 40 rokov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať