Mladí Slováci uspeli vo svete

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: SITA

BRATISLAVA 24. júla (WBN/PR) – Tím AIM z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach sa zúčastnil najväčšej európskej súťaže študentských spoločností zakladaných v rámci vzdelávacích programov Junior Achievement – Company of the Year Competition 2012 v rumunskej Bukurešti. V konkurencii 31 krajín získal v hlavnej kategórii 3. miesto a zopakoval tak vlaňajšie historicky prvé ocenenie v tejto prestížnej súťaži.

Študentský tím égalité z Evanjelického gymnázia v Tisovci patril so svojim projektom – filmom k problematike migrácie – medzi ocenených finalistov na medzinárodnej súťaži HP Social Innovation Relay. Ako víťazi národného kola súťaže sa zúčastnili globálneho finále spolu s najlepšími tímami z 13 krajín sveta. Víťazom druhého ročníka Social Innovation Relay sa stal tím z Juhoafrickej republiky s konceptom solárnej lampy z recyklovaných materiálov. Na druhom mieste sa umiestnil spolu so slovenským tímom égalité tím z Číny, ktorý vytvoril program na školenie mladých dobrovoľníkov pre prácu so staršími ľuďmi.

Študentská spoločnosť Aim získala ocenenie so svojím produktom – energetickou čokoládou. Mladým podnikateľom sa podarilo presvedčiť porotu zloženú z ľudí prevažne z biznis prostredia o sile ich produktu, marketingu a obchodov, ktoré sa im podarilo počas školského roka rozbehnúť. Porota ocenila ich tímového ducha a posunula ich na celkovo tretie miesto ako jedinú odmenenú krajinu zo strednej a východnej Európy, za Izrael a celkových víťazov Írsko.

„Som neuveriteľne hrdá a šťastná. Uspieť na tak prestížnej súťaži pod tlakom tak veľkej konkurencie je niečo neopísateľné. Verím, že mojim študentom sa vďaka predmetu aplikovaná ekonómia otvorili nové možnosti a ukázalo im to, že ak vynaložia dostatok námahy a budú veriť sebe, svojim schopnostiam a budú ochotní sa učiť od skúsenejších, nič nie je nemožné.“ Eva Vanečková, učiteľka programu Aplikovaná ekonómia, Gymnázium Poštová, Košice

„Počas súťaže Social Innovation Relay sme sa zamýšľali nad globálnymi problémami a snažili sme sa na ne nájsť riešenia, ktoré by zveľadili život na našej planéte. Social Innovation Relay nám poskytla obrovskú skúsenosť v tímovej spolupráci, v prezentovaní nášho nápadu a naučila nás myslieť vo veľkom. Film Kick out the difference je študentský amatérsky film, ktorý sa zaoberá problematikou migrácie a jej vplyvu na spoločnosť. Skutočný príbeh stredoškoláčky je emotívny a ukazuje mladým ľuďom príčiny migrácie. Snahou tohto filmu je informovať mladých ľudí o tejto problematike a znížiť predsudky voči migrantom.“ Hana Opálková z tímu égalité.

Social Innovation Relay je medzinárodná súťaž študentských tímov z 13 krajín sveta, ktorých úlohou bolo vytvoriť projekt s pozitívnym dopadom na spoločnosť. Študenti, ktorí sa zúčastnili tejto interaktívnej online súťaže, boli po celý čas vedení zamestnancami HP, ktorí ich učili myslieť inovatívne a pomáhali im rozvíjať zručnosti, ktoré im v budúcnosti pomôžu stať sa globálne orientovanými a spoločensky zodpovednými podnikateľmi.

Junior Achievement Slovensko, n.o., je profesionálna nezisková vzdelávacia organizácia, ktorá 20 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy sú realizované metódou zážitkového učenia, podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. Programy mladých ľudí motivujú, ako byť podnikateľmi, ako si zlepšiť svoje zručnosti pre zamestnanosť a zvýšiť finančnú gramotnosť. V júni 2012 dosiahol počet absolventov 226186 študentov. Junior Achievement Slovensko je licenčným partnerom Junior Achievement Worldwide a členom Junior Achievement – Young Enterprise Europe. Viac informácií o organizácii JASR nájdete na webovej stránke www.jasr.sk.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Junior Achievement Slovensko, n.o.