Na bratislavskú Hlavnú stanicu sa električkou nedostanete

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zo stanice v Bratislave jazdia dočasne električky
Pohľad na električku na obratisku na Hlavnej stanici Bratislava. Dopravný podnik Bratislava spustil skúšobnú prevádzku električkových liniek 1 a 2 na hlavnú stanicu len pár dní pred komunálnymi voľbami. Bratislava, 11. november 2014. Foto: SITA/Jozef Jakubčo

BRATISLAVA 31. mája (WEBNOVINY) – Od pondelka 1. júna opäť nebudú k Hlavnej stanici Bratislava premávať električky. Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského – Kýčerského. Obnova trate by mala potrvať do konca augusta tohto roka. Dopravný podnik Bratislava o tom informuje na svojej internetovej stránke.

Linka č. 1 nebude premávať vôbec

Počas modernizácie trate bude uzavretý úsek Floriánske námestie od Vazovovej a trať na Radlinského ulici od Obchodnej. Električky tak nebudú môcť odbočiť k hlavnej stanici. Električky č. 1 preto počas letných mesiacov nebudú premávať vôbec.

Linka č. 2 bude jazdiť po okružnej trase od ŽST Nové Mesto cez Vajnorskú, Trnavské mýto, Krížnu, Vazovovu, Blumentál, Radlinského, Obchodnú, Námestie SNP, Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Rázusovo nábrežie, Nábr. arm. gen. Svobodu, tunel, Kapucínsku, Obchodnú, Radlinského, Blumentál, Vazovovu, Krížnu, Trnavské mýto a Vajnorskú naspäť k ŽST Nové Mesto.

Dopravný podnik pripomína, že cestujúci môžu z hlavnej stanice do centra mesta využívať napríklad linku X13, ktorá jazdí po trase od hlavnej stanice k novej budove SND.

Opravu financujú z eurofondov

Oprava električkovej trate v úseku Radlinského – Kýčerského bude stáť približne štyri milióny eur a je financovaná z eurofondov cez Operačný program Doprava. Práce by mali trvať tri mesiace – od júna do konca augusta. Okrem električkovej trate mesto plánuje obnoviť aj trakčné vedenie, zastávky a prístrešky MHD.

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru – spoločnosť Transprojekt.

Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014. Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta.

Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Hlavná stanica v Bratislave