Na Liptove ohodnotia reštaurácie, dostanú hviezdy kvality

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
V Bystrici si na MS zmerali sily vo varení bryndzových halušiek
Účastníci 20. ročníka MS vo varení a jedení bryndzových halušiek. Banská Bystrica, 14. jún 2014. Foto: SITA/Miroslava Chabadová

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ 7. septembra (WEBNOVINY) – Inšpektori turistickej organizácie Region Liptov sa na jeseň chystajú bez ohlásenia kontrolovať liptovské reštaurácie a udeľovať im hviezdy kvality.

„Po minuloročnom úspešnom projekte hodnotenia ubytovacích zariadení prídu tentoraz na rad reštaurácie, keďže práve v stravovaní máme ešte stále na Slovensku čo doháňať. Inšpektori si vyberú reštaurácie sami a bez ohlásenia. Počas viac ako mesiac trvajúcich kontrol sa anonymní hodnotitelia zamerajú na posúdenie všetkých aspektov kvality. Najlepší z najlepších získajú certifikát výnimočnosti s označením Liptovská hviezda,“ uviedla Miroslava Korčeková z Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov.

Inšpiráciou sú michelinovské hviezdy

Podľa riaditeľky Region Liptov Dariny Bartkovej cieľom projektu je vyzdvihnúť najlepšie reštaurácie a tie ostatné motivovať, aby sa zlepšovali.

„Liptovskú hviezdu však nedostane každý, treba si ju zaslúžiť a splniť parametre, ktoré oddeľujú vynikajúcich od priemerných. V našom regióne chceme ísť cestou kvality a verím, že rovnakú túžbu majú aj všetci prevádzkovatelia reštaurácií. Nechali sme sa inšpirovať michelinovskými hviezdami, ktoré zdobia len najlepšie zariadenia vo svete. Získať čo i len jednu by mala byť pre reštaurácie ohromná pocta, ktorá bude na hostí pôsobiť ako magnet,“ povedala Bartková.

Reštaurácie čakajú anonymné inšpekcie

Na rozdiel od vlaňajšieho hodnotenia ubytovacích zariadení, tie stravovacie sa do projektu nebudú prihlasovať. Približne tri desiatky vytypovaných reštaurácií naprieč celým regiónom čakajú anonymné inšpekcie odborníkov na gastronómiu a cestovný ruch, ktorí budú mať hlavné slovo pri rozhodovaní o prípadnom udelení jednej až troch Liptovských hviezd.

„Dôraz sa bude klásť na prostredie, zariadenie, čistotu, personál, vzhľad a obsah jedálneho lístka, invenciu a samozrejme prevedenie daného jedla. Návšteva ocenených reštaurácií by mala byť pre hosťa zážitok, pre ktorý sa mu oplatí zísť z diaľnice a cestovať za ním desiatky kilometrov. Na Slovensku chce veľa podnikateľov zarobiť z jedného dňa na druhý, no v tomto odvetví to tak nefunguje. Keď to zákazník odhalí, nikdy sa nevráti,“ dodal Gabriel Kocák, šéfkuchár, ktorý varil v špičkových svetových reštauráciách ovenčených michelinovskými hviezdami.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia