Slovenská pošta vyzýva na ostražitosť pri mailoch, pretože môžete prísť o peniaze

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Pošta, e mail
Foto: SITA, www.facebook.com - koláž WBN.

Slovenská pošta vyzýva svojich klientov na ostražitosť pri podvodných mailoch a aby na ne vôbec nereagovali. Občania Slovenska totiž aj v týchto dňoch dostávajú podvodné maily. To napriek tomu, že Slovenská pošta ich zaznamenala už pred dvoma týždňami a okamžite o tom informovala verejnosť aj médiá prostredníctvom všetkých dostupných informačných kanálov.

Na stránke majú aj ukážky

Na podvodné maily upozorňovala aj polícia na svojej facebookovej stránke. Slovenská pošta vec už postúpila orgánom činným v trestnom konaní. Slovenská pošta upozorňuje na nebezpečné maily verejnosť aj na webovej stránke www.posta.sk.

Ako informovala agentúru SITA špecialistka komunikácie Slovenskej pošty Iveta Dorčáková, návštevníci webovej stránky cez banner upozorňujúci na falošné maily sa prekliknú na podstránku, kde sú uvedené všetky potrebné informácie, ako rozlíšiť, že ide o podvodný mail.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Na stránke sú aj ukážky, ako môžu takéto falošne maily vyzerať. Dôležitá je podľa Slovenskej pošty ostražitosť adresátov, ktorí dostanú takéto podvodné e-maily, aby na ne nereagovali.

Pošta nikdy nepýta peniaze cez email

Že ide o podvod, môžu klienti rozoznať podľa viacerých faktorov. Slovenská pošta napríklad nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo e-shopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky, a to hotovosťou alebo kartou.

Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe. Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny).

„V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze. V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ dodáva Iveta Dorčáková.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Iveta Dorčáková
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta