Najmladšia žena medzi miliardármi začala podnikať v kúpeľni

Bez názvu
Foto: www.dailymail.co.uk

Americký magazín Forbes zverejnil svoj jubilejný 25. rebríček najbohatších ľudí sveta. Figuruje v ňom 1226 boháčov, z ktorých prvá desiatka je tvorená výlučne z mužov (Carlos Slim, Bill Gates a Warren Buffett sa v nezmenenom poradí podelili o prvé tri priečky). Do rebríčka sa však dostala aj americká podnikateľka Sara Blakelyová, ktorej príklad inšpiruje mnoho začínajúcich podnikateliek. Táto 41-ročná rodáčka z Floridy sa stala najmladšou ženou v rebríčku miliardárov, ktorá si zväzky bankoviek zarobila svojpomocne, začínajúc od úplnej nuly.

Bez názvu
Foto: Forbes

Zakladateľka firmy na výrobu sťahujúcej spodnej bielizne Spanx má fóbiu z výšok, bojí sa lietania a neznáša rozprávanie pred veľkým publikom. Napriek tomu si dokázala zarobiť svoju prvú miliardu. Obchádzajúc jeden obchod za druhým, cestujúc z jedného štátu do druhého, Blakelyová začala svoju kariéru doma v kúpeľni, v ktorej si zriadila svoju prvú zákaznícku linku. Ako pracovníčka firmy Danks ponúkala zákazníkom a firmám faxy. Jej reprezentatívny výzor si vyžadoval nosenie pančúch, nájsť však v skrini také, ktoré by sa jej neustále nevyhŕňali, nehrčkali a netrhali, bolo čoraz ťažšie. „Nikdy som nepracovala v módnom priemysle. Jednoducho som potrebovala spodnú bielizeň, ktorá neexistovala,“ hovorí podnikateľka.

Bez názvu
Foto: Spanx

Sarah vybrala z účtu životnú rezervu v hodnote päťtisíc dolárov, presťahovala sa z Floridy do Atlanty a začala obchádzať továrne, ktoré by dokázali vyrobiť bielizeň podľa jej želaní. Pre svoju značku vybrala meno Spanx, ktoré jej prišlo veľmi zábavné a pritom ľahko zapamätateľné. Aby ušetrila na poplatkoch za patentovanie značky, naštudovala si celý proces z dostupných materiálov a ušetrila tak vyše tritisíc dolárov. Neúnavne študovala marketingové tipy a dlhé večery trávila pri počítači svojej kamarátky, kde navrhovala logo pre svoju značku.

Hotový produkt potom ponúkala obchodným domom s priemerným úspechom. Jedna bezpečnostná kamera ju dokonca zachytila, ako tajne premiestňovala svoje produkty v obchode na viditeľnejšie miesto, aby si ich zákazníci skôr všimli. Jej nadanie si všimla aj Karen Katz – výkonná riaditeľka obchodného reťazca Neiman Marcus so značkovým oblečením: „Sara sa snažila vyriešiť roky starý problém žien moderným spôsobom. Zaujala nás od začiatku.“

Bez názvu
Foto: www.dailymail.co.uk

Keď Oprah Winfrey vo svojej televíznej šou len tak mimochodom poznamenala, že jej najobľúbenejším produktom roku 2000 je bielizeň Spanx, Sarin biznis sa zrazu rozbehol na plné obrátky. Aj napriek tomu, že nemala ani vlastnú webovú stránku a do reklamy neinvestovala ani cent, za prvý rok pôsobenia na trhu zarobila štyri milióny dolárov. Nasledujúci rok sa jej príjmy takmer strojnásobili.

Dnes jej produkty nosia aj celebrity na červenom koberci, ktoré sa k tomu nehanbia priznať. Ročne si okolo šesť miliónov zákazníkov vyžiada najnovšie katalógy Spanx do svojej schránky. Podnikateľka plánuje otvoriť samostatné obchody so svojím tovarom ako aj lacnejšiu kolekciu bielizne a sériu plaviek. Miliardárka, ktorá s manželom Jessem Itzlerom a dvojročným synom vlastní šesť nehnuteľností, však zostáva nohami pevne na zemi. „Myslím, že peniaze len zvýraznia to, kým už vlastne ste. Ak ste blbec, stanete sa ešte väčším, ak ste milá osoba, budete ešte milší. Ja peniaze rada zarábam, rada míňam a rada rozdávam,“ hovorí najmladšia miliardárka z rebríčka superboháčov, ktorá začínala s piatimi tisícmi dolármi.

www.dailymail.co.uk

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Bill GatesOprah WinfreyWarren Buffett