Najväčší problém online nakupovania: termín prevzatia tovaru

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Online shopping
Presný čas dodania tovaru nakupeného cez internet považuje väčšina Britov za veľký problém. Foto: Martin Kamenický

BRATISLAVA 22. júla (WEBNOVINY) – Prieskum, ktorý zverejnil Guardian, prebehol medzi vyše tritisíc nakupujúcimi a okrem iného ukázal, že tí strávia ročne priemerne päť dní čakaním na doručenie online nakúpeného tovaru.

Ukázalo sa, že bezkonkurenčne najväčším problémom je to, že obchod nedokáže presne stanoviť čas dodania tovaru tak, aby zákazníci nemuseli zbytočne doma tráviť hodiny čakaním na jeho doručenie. Čím je tovar väčší, tým sú čakacie doby nepresnejšie – napríklad spoločnosť Appliances Online si vyhradzuje na dodanie približne štvor- až päťhodinový interval, počas ktorého môže byť tovar kedykoľvek doručený. Spoločnosť Marks and Spencer zas zákazníkov kontaktuje tri dni dopredu, no aj tak nevie čas upresniť viac, než na štvorhodinový interval. Aj preto v prieskume 60 % opýtaných uviedlo, že museli požiadať príbuzných alebo známych, aby na tovar počkali namiesto nich.

Problémom často je aj to, že pri akciách, spojených s bezplatným doručením tovaru, si firmy často stanovujú na jeho dodanie až týždenný bližšie nešpecifikovaný limit. Ak chcete, aby bol doručený v konkrétny deň, musíte si priplatiť a ak chcete, aby to bolo buď doobeda alebo poobede, musíte si priplatiť ešte viac.

Ak sa niektorému z veľkých internetových obchodných domov, respektíve kuriérskych služieb, ktoré s nimi spolupracujú, podarí dosiahnuť, aby bol tovar doručovaný v presnejších, napríklad hodinových, respektíve 90-minútových intervaloch, znamenalo by to výrazný prínos aj preto, lebo štatistika ukazuje ďalšiu zaujímavú súvislosť – s rapídnym nárastom predaja cez internet (napríklad online predaj elektrospotrebičov vzrástol od roku 2002 temer o tisíc percent) začala vzrastať aj krátkodobá práceneschopnosť.

Niet sa čo diviť, pretože za najväčšiu výhodu online nakupovania Briti trochu prekvapivo označili úsporu pohonných hmôt, prípadne vlastnú neschopnosť dopraviť tovar domov (52 až 53 percent). Nižšia cena takto nakupovaného tovaru sa (aj keď tesne) umiestnila až na druhom mieste, keď ju za najväčšiu výhodu považuje približne 48 percent opýtaných.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia