Najviac divákov má Markíza a poslucháčov Expres

Markíza,CME
Foto: Ilustračné foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 28. augusta (WebNoviny.sk) – Najviac divákov má Televízia Markíza a poslucháčov Rádio Expres. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle – Target Group Index (MML – TGI) za 1. kvartál 2016 a 2. kvartál 2016, ktoré agentúre SITA poskytla Linda Kleinertová z MML – TGI.

Podľa prieskumu najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza so sledovanosťou 51 percent. Sledovanosť na úrovni 33 percent zaznamenala TV Joj, za ňou sa umiestnila televízna Jednotka RTVS s 26 percentami.

Tretie je Fun rádio s jedenástimi percentami

Verejnoprávny RTVS je v rebríčku počúvanosti rádií druhý po dlhodobo najpočúvanejšom súkromnom rádiu Expres. Rádio Expres v rebríčku najviac počúvaných rádií vedie 19 percentami. Na druhom mieste je prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) – RTVS, Rádio Slovensko s počúvanosťou 18 percent.

Tretie je Fun rádio s jedenástimi percentami. Počúvanosť osem percent dosiahlo Rádio Jemné a Rádio Europa 2 má počúvanosť 7 percent. Druhý okruh SRo, RTVS – Rádio Regina počúva šesť percent populácie a Rádio Vlna má počúvanosť 5 percent.

Verejnoprávny Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol v parametri „počúval včera“ 26-percentnú počúvanosť. Rozhlasová sieť Radio Services (Rádio Jemné, Rádio Vlna, Rádio Europa 2 a ďalšie) dosiahla počúvanosť 20 percent a sieť Radio Group (Fun rádio, 10 regionálnych rádií siete RegioMedia a ďalšie) dosiahla počúvanosť 15 percent. Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 66 percent.

Rádio Vlna dosiahlo 6 percent

Markíza Group (TV Markíza, Doma a Dajto) dosiahla v parametri „sledoval včera“ 54 percent. Televízna skupina Joj group (TV Joj, Plus, Wau a ďalšie) sledovanosť 35 percent a Rozhlas a televízia Slovenska (Jednotka a Dvojka RTVS) 27 percent.

V 1. a 2. kvartáli 2016 malo spomedzi sledovaných rozhlasových staníc najvyšší podiel na trhu Rádio Expres s podielom 23 percent. Rádio Slovensko dosiahlo 22-percentný podiel na trhu. S 13-percentným podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Ďalej nasleduje Rádio Jemné, Rádio Regina a Rádio Europa 2 zhodne 8 percent.

Rádio Vlna dosiahlo 6 percent. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11 percent z trhu. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v podiele na trhu (share) otvára s 39-percentným podielom TV Markíza. TV Joj dosiahla podiel na trhu 22 percent a za ňou sa so 17 percentným podielom na trhu objavila Jednotka.

Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media od 11. januára 2016 do 26. júna 2016 na vzorke 4466 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom