Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Obchod, nákup, potraviny, mlieko
Foto: www.thinkstockphotos.com
17. októbra 2017 Ekonomika od Webnoviny.skSITA Diskusia()

Nákupný patriotizmus stúpa, Slováci čoraz viac kupujú domáce produkty

BRATISLAVA 17. októbra (WebNoviny.sk) – Nákupný patriotizmus na Slovensku stúpa. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, podľa ktorého oproti minulému roku narástol počet ľudí nakupujúcich slovenské výrobky o štyri percentuálne body.

Projekt „Pýtajme si slovenské“

V súčasnosti tak takmer 60 % ľudí nakupuje viac slovenských výrobkov ako v predchádzajúcich rokoch. Na pondelkovej tlačovej besede o tom informovalo Občianske združenie (OZ) Kvalita z našich regiónov, ktoré sa na základe týchto výsledkov rozhodlo rozšíriť svoju komunikáciu o nové témy.

„OZ Kvalita z našich regiónov sa rozhodlo rozšíriť komunikáciu so spotrebiteľom o ďalšie súvisiace oblasti, ako je neplytvanie potravinami či surovinovými zdrojmi. Chceme upriamiť pozornosť na hodnoty, ktoré sú v nich ukryté. Je dôležité poukázať na ďalšie súvislosti, ktoré sú spojené s nakupovaním domácich produktov. Nesúvisí to iba s dopadom na našu ekonomiku, ale aj s dopadom na naše zdravie, životné prostredie a kvalitu života, za ktorú nesieme spoločnú zodpovednosť, a ktorú vytvárame na základe nášho správania počas života každého z nás,“ ozrejmila vývoj a budúcnosť projektu „Pýtajme si slovenské“ jeho autorka Bohumila Tauchmannová.

Podporu projektu občianskeho združenia vyjadrili aj spoločnosť Radio Services či Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS). „Slováci kupujú čoraz viac domáce produkty v čase, keď bojujeme s problémom duálnej kvality. Domáci producenti sa snažia vyrábať zo dňa na deň kvalitnejšie produkty. ZMOS plne podporuje projekt, nakoľko čím viac sa bude dariť slovenským producentom, tým bohatšie budú mestá a obce SR a bude sa žiť lepšie,“ povedal výkonný podpredseda ZMOS Milan Muška.

Kvalita z našich regiónov

Aj ďalšie výsledky prieskumu potvrdili fakt zvyšujúceho sa záujmu Slovákov o domáce produkty.

„Z uverejnených výsledkov vyplýva, že až 60 % spotrebiteľov si myslí, že na pultoch obchodných reťazcov nie je dostatok slovenských potravín a tento podiel má stúpajúci trend, alebo, že až 63 % domácností sa rozpráva o potrebe kúpy domácich produktov. V tejto štatistike zaznamenal prieskum 6 % nárast. Téma potreby kúpy domácich produktov sa stala celospoločenskou témou, čím sme zaznamenali potešiteľné výsledky,“ uvádza vo svojej správe OZ Kvalita z našich regiónov.

Projekt Kvalita z našich regiónov slúži na podporu predaja slovenských výrobkov a služieb. Je to projekt spoločenskej zodpovednosti založený na vzdelávaní spotrebiteľa prostredníctvom mediálnych kampaní a spotrebiteľských súťaží.

Vysvetľuje, aký dopad bude mať väčšia preferencia slovenského pred zahraničným, či už v oblasti nakupovania potravín, priemyselného tovaru alebo služieb na našu ekonomiku. Poukazuje taktiež na to, ako sa takáto zmena správania spotrebiteľov odrazí na zlepšovaní kvality života na Slovensku.

Odporúčané články

Summit k dvojakej kvalite potravín môže byť podľa Fica kľúčový, nechceme byť občanmi druhej kategórie Slovensko zvolalo summit, témou bude dvojaká kvalita potravín

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...