Bratislava pre dopravné obmedzenia po 15. februári zriadila internetovú stránku

Križovatka ulíc Mlynské nivy a Karadžičova v Bratislave. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Na stránke sú informácie, ako aj mapy či odporúčania pre vodičov.

Hlavné mesto zriadilo internetovú stránku www.zvladneme.to, ktorá informuje o dopravných obmedzeniach súvisiacich s výstavbou diaľničného obchvatu na D4 a úsekov R7 a autobusovej stanice a rekonštrukciou ulice Mlynské nivy.

Na stránke sú informácie, ako aj mapy či odporúčania pre vodičov, cestujúcich verejnou dopravou, peších a cyklistov. Mesto bude na stránku postupne pridávať ďalšie aktuálne informácie.

Ulicu Mlynské nivy aj niektoré zjazdy z Prístavného mosta smerom na Slovnaft a Prístavnú ulicu úplne uzavrú na šesť mesiacov. Dopravné obmedzenia a uzávierky môžu vodiči čakať už od 15. februára.

Bratislava - obmedzenia
Cesta Mlynské nivy pošas výstavby novej autobusovej stanice. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Uzávierka potrvá rok

Primátor Bratislavy Matúš Vallo minulý týždeň informoval, že uzávierka Mlynských nív potrvá rok. „Pol roka budú uzavreté úplne a následne tieto cesty sprejazdníme pre mestskú hromadnú dopravu (MHD),“ uviedol Vallo. Výstavba v okolí Prístavného mosta potrvá dva roky a práce sú rozdelené do šiestich etáp tak, že každá ďalšia stavba bude pre dopravu využívať už tie vybudované v prechádzajúcej etape, takže sa to bude zlepšovať,“ dodal primátor.

Úseky R7 majú postaviť skôr ako D4

Rýchlostná cesta R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede v dĺžke 32 kilometrov by mala byť vybudovaná a uvedená do prevádzky skôr ako juhovýchodný obchvat hlavného mesta na diaľnici D4 na úseku Bratislava, Jarovce – Ivanka sever – Bratislava, Rača v dĺžke 27 kilometrov. To, či budú obe časti PPP projektu v celkovej dĺžke 59 kilometrov hotové v pôvodných termínoch v priebehu roka 2020, závisí od postupu stavebných prác.

Cestná premávka v okolí Prístavného mosta. Foto: facebook.com.

Terminál s nákupným centrom

Nová autobusová stanica Nivy po dokončení ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia. Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží, nad zemou budú obchody, tržnica, reštaurácie či detské zóny.

Unikátom novej stanice bude strecha s mestskými záhradami, bežeckou dráhou a vybavením pre aktívny oddych a šport. Koncept stanice navrhla britská architektonická kancelária Benoy v spolupráci so slovenským ateliérom Siebert + Talaš.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom