Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
stavba železnice, železnica
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, Getty Images
26. 06. 2019 14:56 Železničná dopravaPúchov od NasaDoprava.skSITA

Brusel preplatí modernizáciu železnice medzi Púchovom a Považskou Teplou, pribudnú aj nové tunely

Európska komisia preplatí už prebiehajúcu modernizáciu železničného úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou v dĺžke šestnásť kilometrov. Zmodernizovaný bude pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu do roku 2021.

Príspevok Európskej únie na tento projekt je v objeme vyše 285 miliónov eur z celkovej sumy viac ako 335 miliónov eur v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Ako v stredu informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV), ide o posledný chýbajúci úsek modernizácie železničnej trate z Bratislavy do Žiliny.

Zlepší sa aj kvalita ovzdušia

Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd) povedal, že zmysluplné čerpanie fondov Európskej únie je jednou z jeho najväčších priorít a darí sa ju aj napĺňať.

Príkladom toho je aj schválenie veľkého železničného projektu pri Púchove. Je to jeden z najnáročnejších úsekov na hlavnom železničnom koridore do Žiliny, ktorý sa aktuálne stavia vďaka podpore z eurofondov. Rovnako náročné však bolo obhájiť tento projekt v Bruseli,“ uviedol Érsek.

Komisárka pre regionálnu politiku Corina Cretu vyhlásila, že vďaka investíciám do modernizácie železničnej siete budú cestujúci profitovať zo zvýšenej bezpečnosti a pohodlia na trati a z rýchlejšieho spojenia medzi slovenskými regiónmi a Českom.

Keďže tento projekt podporuje ekologickú mobilitu v regióne, zlepší sa aj kvalita ovzdušia pre miestnych obyvateľov,“ uviedla komisárka. EÚ investuje v súčasnom programovom období 2014 – 2020 do dopravnej a energetickej siete na Slovensku skoro 3,5 miliardy eur.

Na stavbe budujú dva nové tunely

Súčasťou spomínanej stavby v rámci prvej etapy modernizácie trate Púchov – Žilina je modernizácia železničných staníc Považská Bystrica a Považská Teplá, ako aj medzistaničných úsekov Púchov – Považská Bystrica – Považská Teplá.

Realizujú sa tiež nevyhnutné úpravy spojené s napojením nového medzistaničného úseku Púchov – Považská Bystrica na už zmodernizovanú železničnú stanicu Púchov a prepnutie celého úseku Púchov – Žilina na striedavú trakciu,“ priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Trať sa po modernizácii skráti zo súčasných 18,74 km na 15,92 km, pričom takmer celý úsek Púchov – Považská Bystrica je vedený v novej trase. Na stavbe budujú dva nové tunely – Milochov (1 861 metrov) a Diel (1 082 metrov).

Pribudne štrnásť nových železničných mostov cez Váh, derivačný kanál a vodné dielo Nosice, šesť nových cestných mostov a štyri podchody pre cestujúcich. Zhotoviteľom modernizácie úseku je Združenie Nimnica na čele so spoločnosťou Doprastav, a. s.

Odporúčané články

Minister Érsek kontroloval práce na diaľničnom úseku Budimír – Bidovce, ukončiť by ho mali načas Tunel Prešov prerazili v predstihu, podľa Érseka nemeškajú a obchvat by mali dokončiť včas

Témy

Viac k osobnosti z článku

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Pozor na výhražnú správu na Facebooku, žiadne peniaze neplaťte Kotleba mal podržať Ficovu vládu za to, že ich nezrušia, odkrýva Kočnerova Threema Sagan má pred majstrovstvami sveta silného vyzývateľa, Lucenko si po Arctic Race of Norway verí Foto: Motocyklista nezvládol zákrutu a vyletel z cesty, polícia hľadá svedkov nehody Minimálna mzda nedokáže pokryť každodenné potreby, odborári podporujú zvýšenie nad hranicu 600 eur

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X