Brusel preplatí modernizáciu železnice medzi Púchovom a Považskou Teplou, pribudnú aj nové tunely

stavba železnice, železnica
Foto: ilustračné, Getty Images

Európska komisia preplatí už prebiehajúcu modernizáciu železničného úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou v dĺžke šestnásť kilometrov. Zmodernizovaný bude pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu do roku 2021.

Príspevok Európskej únie na tento projekt je v objeme vyše 285 miliónov eur z celkovej sumy viac ako 335 miliónov eur v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Ako v stredu informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV), ide o posledný chýbajúci úsek modernizácie železničnej trate z Bratislavy do Žiliny.

Zlepší sa aj kvalita ovzdušia

Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd) povedal, že zmysluplné čerpanie fondov Európskej únie je jednou z jeho najväčších priorít a darí sa ju aj napĺňať.

Príkladom toho je aj schválenie veľkého železničného projektu pri Púchove. Je to jeden z najnáročnejších úsekov na hlavnom železničnom koridore do Žiliny, ktorý sa aktuálne stavia vďaka podpore z eurofondov. Rovnako náročné však bolo obhájiť tento projekt v Bruseli,“ uviedol Érsek.

Komisárka pre regionálnu politiku Corina Cretu vyhlásila, že vďaka investíciám do modernizácie železničnej siete budú cestujúci profitovať zo zvýšenej bezpečnosti a pohodlia na trati a z rýchlejšieho spojenia medzi slovenskými regiónmi a Českom.

Keďže tento projekt podporuje ekologickú mobilitu v regióne, zlepší sa aj kvalita ovzdušia pre miestnych obyvateľov,“ uviedla komisárka. EÚ investuje v súčasnom programovom období 2014 – 2020 do dopravnej a energetickej siete na Slovensku skoro 3,5 miliardy eur.

Na stavbe budujú dva nové tunely

Súčasťou spomínanej stavby v rámci prvej etapy modernizácie trate Púchov – Žilina je modernizácia železničných staníc Považská Bystrica a Považská Teplá, ako aj medzistaničných úsekov Púchov – Považská Bystrica – Považská Teplá.

Realizujú sa tiež nevyhnutné úpravy spojené s napojením nového medzistaničného úseku Púchov – Považská Bystrica na už zmodernizovanú železničnú stanicu Púchov a prepnutie celého úseku Púchov – Žilina na striedavú trakciu,“ priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Trať sa po modernizácii skráti zo súčasných 18,74 km na 15,92 km, pričom takmer celý úsek Púchov – Považská Bystrica je vedený v novej trase. Na stavbe budujú dva nové tunely – Milochov (1 861 metrov) a Diel (1 082 metrov).

Pribudne štrnásť nových železničných mostov cez Váh, derivačný kanál a vodné dielo Nosice, šesť nových cestných mostov a štyri podchody pre cestujúcich. Zhotoviteľom modernizácie úseku je Združenie Nimnica na čele so spoločnosťou Doprastav, a. s.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Árpád Érsek
Firmy a inštitúcie EK Európska komisiaMDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRŽSR Železnice Slovenskej republiky