ČESMAD Slovakia a Zväz autobusovej dopravy sa dohodli na užšom partnerstve

Diaľnice - autá
Ilustračné foto: pixabay.com.

Vzájomná spolupráca bude zameraná nielen na podmienky dopravcov na Slovensku, ale aj na spoločné aktivity najmä voči inštitúciám Európskej únie.

BRATISLAVA 1. januára (SITA) – Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia a Zväz autobusovej dopravy (ZAD) budú užšie spolupracovať pri presadzovaní zámerov slovenských nákladných a osobných cestných dopravcov. Vzájomná spolupráca bude zameraná nielen na podmienky dopravcov na Slovensku, ale aj na spoločné aktivity najmä voči inštitúciám Európskej únie.

Nákladní a osobní cestní dopravcovia sa v nedávno podpísanom memorande dohodli na partnerstve v oblastiach so spoločnými záujmami – výchova a vzdelávanie vodičov, zvýraznenie postavenia cestnej dopravy v spoločnosti a ekonomike, ako aj legislatíva na Slovensku a v EÚ.

Logistické centrum
Ilustračné foto: SITA/Marián Peiger.

Vekový limit pre vodičov kamiónov a autobusov chcú znížiť

„Memorandum je otvorené pre všetkých cestných dopravcov. Náš problém, a to nedostatok vodičov, je problém nás všetkých. Bytostne sa to môže dotknúť hospodárstva ako takého a môže sa stať, že odídu veľkí investori, ale aj menší, ich dodávatelia a subdodávatelia,“ upozornil prezident ČESMAD-u Slovakia Pavol Jančovič. Cestní dopravcovia sú podľa neho pripravení vytvoriť dobré a kvalitné podmienky pre všetkých slovenských vodičov pôsobiacich v zahraničí.

Za najväčší problém v súvislosti s chýbajúcimi šoférmi považujú cestní dopravcovia súčasný vekový limit, podľa ktorého vodiči kamiónov môžu jazdiť od 21 rokov a vodiči autobusov od 24 rokov. Vekovú hranicu by chceli znížiť na 18 rokov pre vodičov kamiónov, resp. na 21 rokov pre vodičov autobusov. Šéf ČESMAD-u Slovakia očakáva, že posunutie tohto vekového limitu by výrazne pomohlo pri nábore mladých ľudí do profesie vodiča.

„Verím, že sa nám v krátkej dobe podarí v spolupráci so zodpovednými štátnymi inštitúciami dosiahnuť zníženie veku potrebného pre získanie vodičského oprávnenia na vedenie nákladných vozidiel a autobusov,“ uviedol Jančovič.

Prezident Zväzu autobusovej dopravy Peter Sádovský (vľavo) a prezident Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia Pavol Jančovič podpísali memorandum o spolupráci. Foto: ČESMAD Slovakia.

Záujem o spoločné aktivity na pomoc slovenským dopravcom

Vzájomná spolupráca cestných dopravcov podľa prezidenta ZAD a druhého viceprezidenta ČESMAD-u Slovakia Petra Sádovského pomôže lepšie koordinovať aktivity v cestnej a autobusovej doprave, aby boli prospešné pre celú spoločnosť. „Spolupráca má byť prospešná pre štát, regióny, obyvateľov, zamestnancov a má priniesť pozitívny rozvoj v súvislosti s presadzovaním zámerov slovenských dopravcov v osobnej a nákladnej cestnej doprave,“ povedal Sádovský.

„ČESMAD Slovakia spolu so ZAD bude participovať pri spoločných programoch, projektoch a aktivitách, ktoré môžu pomôcť slovenským dopravcom. Zároveň máme záujem o spoločné aktivity aj smerom k inštitúciám Európskej únie,“ dodal Sádovský.

Slovak Lines - linka Viedeň
Ilustračné foto: slovaklines.sk.

Vodiči autobusov zarábajú v priemere viac ako kamionisti

Mzda vodičov nákladných vozidiel v SR podľa údajov ČESMAD-u Slovakia dosahovala priemerne 723 eur – v Trnavskom kraji 835 eur, v Prešovskom 792 eur, v Trenčianskom kraji 771 eur, v Žilinskom kraji 755 eur, v Bratislavskom kraji 684 eur, v Banskobystrickom kraji 683 eur, v Košickom 680 eur a v Nitrianskom kraji 630 eur.

Vodiči autobusov zarábali priemerne v SR 931 eur – v Bratislavskom kraji 1 299 eur, v Trnavskom kraji 1 065 eur, v Trenčianskom kraji 961 eur, v Žilinskom kraji 912 eur, v Košickom kraji 870 eur, v Banskobystrickom kraji 853 eur, v Prešovskom kraji 850 eur a v Nitrianskom kraji 760 eur.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie ČESMAD Slovakia Združenie cestných dopravcovZAD Zväz autobusovej dopravy