Ročné diaľničné známky nie sú najpredávanejšie a uvoľnenie opatrení proti COVID-19 prinieslo aj jednu zaujímavosť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ilustračné, ttps://www.gettyimages.com

Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) predala v prvom polroku tohto roka takmer dva a štvrť milióna kusov elektronických diaľničných známok. V porovnaní s tým istým obdobím minulého roka je to viac o 29,6 %.

Najväčší záujem je o 10-dňové známky

Príjmy z úhrady diaľničných známok od januára do júna tohto roka dosiahli takmer 51 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), čo je medziročne viac o 10,8 %.

NDS o tom vo štvrtok informovala s tým, že v prvej polovici vlaňajška predala vyše 1,7 mil. diaľničných známok a príjem predstavoval 46 mil. eur.

„V prvom polroku tohto roka bol v rámci predaja najväčší záujem o 10-dňovú známku. Medziročný nárast v tomto prípade je takmer 70 %,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Stúpol predaj u zahraničných motoristov

Motoristi si zakúpili zhruba 1,1 milióna 10-dňových diaľničných známok. Nasledovali 365-dňová známka s vyše 592-tisíc predanými kusmi, ročná s takmer 355-tisíc a 30-dňová s 224-tisíc kusmi.

Z viac ako dvoch miliónov predaných diaľničných známok v prvom polroku tohto roka si domáci vodiči zakúpili približne 1,3 milióna a zahraniční zhruba 925-tisíc kusov. V prvom polroku minulého roka slovenskí motoristi kúpili vyše 1,2 milióna a cudzinci 507-tisíc známok.

„Zaujímavosťou je medziročný nárast počtu predaných kusov pri zahraničných motoristoch. Tu evidujeme takmer dvojnásobný počet. Tento nárast môžeme pripísať uvoľneniu protipandemických opatrení,“ dodala Žgravčáková.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie Národná diaľničná spoločnosť (NDS)