Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Kontrola ministerstva dopravy u súkromného dopravcu RegioJet potvrdila, že viac ako polovica kontrolovaných vlakov na trati Bratislava – Komárno má menšiu kapacitu. Foto: RegioJet
16. 12. 2016 9:46 Železničná doprava od NasaDoprava.skSITA

RegioJet podľa rezortu dopravy jazdil do Komárna s kratšími vlakmi, ako si štát objednal

Počas kontroly Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa zistilo, že súkromný dopravca Regio Jet zaradil na trati Komárno – Bratislava len jednu vlakovú súpravu namiesto dvoch.

Výsledky kontroly Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR) u súkromného dopravcu RegioJet potvrdili, že viac ako polovica kontrolovaných vlakov na trati Bratislava – Komárno má menšiu kapacitu. Podľa MDVRR ide o zásadné porušenia radenia súprav a nedodržiavanie prepravnej kapacity. Rezort dopravy preto Regiojet vyzval, aby sa svojim cestujúcim ospravedlnil a urýchlene zjednal nápravu. Informovala o tom hovorkyňa MDVRR Karolína Ducká.

„Výsledky vykonaných kontrol hovoria jasne. Podľa zmluvy nasadená súprava má mať celkovú kapacitu pre 500 ľudí, avšak v skutočnosti je na trati vlak s kapacitou len pre 320 cestujúcich. Takéto znižovanie kapacity je porušenie zmluvy a zároveň sa to premieta aj do nespokojnosti cestujúcich,“ skonštatoval minister dopravy Árpád Érsek.

Rezort dopravy hradí spoločnosti RegioJet náklady na prevádzku a údržbu spolu dvanástich vlakových súprav, a preto majú cestujúci podľa Érseka právo na vlaky, ktoré si štát u súkromného dopravcu objednal a platí za ne.

Ministerstvo chápe problémy dopravcu, ale zníženie kvality cestovania je neprípustné

Ministerstvo dopravy pripomína, že súkromný dopravca tým nespĺňa podmienky zmluvy, keďže kontrolované vlaky neboli radené s dvomi, ale len jednou súpravou, alebo sú nasadzované takzvané nostalgické vozne, ktoré nespĺňajú zmluvne dohodnutú úroveň kvality.

RegioJet má podľa zmluvy nasadzovať vozne, ktoré majú konštrukčnú rýchlosť aspoň 120 kilometrov za hodinu, sedadlá pre cestujúcich sú čalúnené, vo vlaku je umožnená preprava detských kočíkov a bicyklov, je zabezpečené WC pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu, vozidlo je vybavené informačným systémom pre cestujúcich a interiér vozidla je klimatizovaný.

„Ministerstvo chápe aktuálnu situáciu dopravcu, ktorá nenastala jeho vinou, ale zníženie kvality cestovania je neprípustné a dopravca má stále možnosť využiť aj iné riešenia a prenajať si vozne v požadovanej kvalite od iných dopravcov,“ uzavrel rezort dopravy.

RegioJet: Ministerstvo nekoná férovo a chce ho účelovo poškodiť

Podľa spoločnosti RegioJet ministerstvo dopravy dlhodobo odmietalo navýšiť objednané kapacity, čo malo za následok neriešené preplnenie vlakov na trase Bratislava – Komárno a späť. „Včera prebehlo jednanie zástupcov RegioJet a ministerstva dopravy, kde RegioJet prezentoval návrh riešenia a informoval ministerstvo o pripravenosti nasadiť dodatočné súpravy na preplnené vlaky. Obe strany sa na ďalšom postupe dohodli, napriek tomu dnes ministerstvo vydáva účelové vyhlásenia, aj keď vie, že situáciu RegioJet rieši,“ povedal hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj.

Dodal, že MDVRR nekoná férovo a chce účelovo poškodiť Regiojet. Súkromný dopravca sa podľa Ondrůja v zmluve zaviazal nasadiť desať súprav na Bratislava – Komárno. Ďalšie dve súpravy mali slúžiť ako minimálna prevádzková záloha, no keďže rezort dopravy kapacity nenavýšil, Regiojet vypravil dvanásť súprav bez zálohy. Ondrůj zároveň dodal, že takýto systém prevádzkovania vlakových súprav bez zálohy nie je stabilný.

„Vyzývame ministerstvo, aby pristupovalo férovo ku všetkým dopravcom a neuplatňovalo to, že na jednej strane financuje zálohy Železničnej spoločnosti Slovensko vo vozovom parku vo výške 30 % a na druhej strane tlačí na RegioJet, aby jazdil bez záloh a odmieta plniť svoje záväzky vyplývajúce zo zmluvy vo veci navýšenia počtu súprav,“ uzavrel Ondrůj.

Dve súpravy sú mimo prevádzku pre závažné nehody

Spoločnosť RegioJet ešte koncom októbra informovala, že dve jej súpravy sú mimo prevádzku v nadväznosti na závažné nehody, najmä na stret s kamiónom pri Veľkom Mederi v septembri, čo RegioJet nezavinil. Naopak tieto nehody viedli podľa firmy k zásadnému poškodeniu dvoch súprav a ich dočasnému vyradeniu z prevádzky.

„To samozrejme aktuálne ovplyvňuje počet vlakových jednotiek, ktoré sú k dispozícii pre zabezpečenie prevádzky – pričom škody na súpravách dosahujú miliónových čiastok. Napriek tomu RegioJet robí maximum pre riešenie situácie a zabezpečenie dodržiavania zmluvných podmienok je pre nás absolútnou prioritou“, uviedla vtedy prepravná spoločnosť .

K téme

RegioJet nasadí na trati Bratislava – Komárno od septembra poschodové vozne Na trati Bratislava – Komárno budú cez víkend výluky

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Politici sa môžu využitím práva na odpoveď aj zosmiešniť, tvrdí Múdry Vyzerá ako opice s červenými zadkami v zoo, povedal komentátor o Serene Williamsovej Dôchodkový automat sa zruší, vek odchodu do penzie bude uvedený priamo v zákone Seniori nebudú od januára platiť koncesionárske poplatky, Danko by ich chcel zrušiť pre všetkých Za slušné Slovensko zvoláva na piatok ľudí na námestia: Kto príde znovu a kto zostane doma? Slovenskí volejbalisti podľahli na ME domácim Belgičanom a pripísali si druhú prehru Jurajovi zvýšili trest za zabitie Henryho v Bratislave, súd vyhovel návrhu prokuratúry

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X