Dostavbu električkovej trate do Petržalky spomalilo zdražovanie stavebných materiálov, zhotoviteľ sľubuje dokončenie projektu načas

Električka, Petržalka, Bratislava
Foto: ilustračné, SITA/Branislav Bibel

Zdržanie prác na výstavbe električkovej trate do bratislavskej Petržalky súvisí so zdražovaním cien materiálov. V komentári na sociálnej sieti to uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Výstavba je v omeškaní

„Zhotoviteľ mal v rámci konkrétnych stavebných prác na Združenom moste Rusovská cesta a na premostení Chorvátskeho ramena omeškanie zhruba mesiac oproti pôvodnému harmonogramu,“ konštatuje primátor s tým, že zdržanie prác súvisí so zdražovaním cien materiálov, ktoré spôsobuje problémy na strane dodávateľského konzorcia.

Aktuálne sú podľa mesta na stavbe utlmené práce, nakoľko prebiehajú rokovania k vyjasneniu postupov pre zavedenie metodického usmernenia Úradu verejného obstarávania (ÚVO) do praxe.

To má umožniť uzatváranie dodatkov k zmluve v prípadoch, keď je v dôsledku nárastu cien stavebných materiálov nutné navyšovať čiastky pôvodne dohodnuté na financovanie diela. „Po vyjasnení týchto krokov má zhotoviteľ pokračovať v prácach podľa harmonogramu,“ vysvetľuje mesto.

Projekt vraj stihnú dokončiť načas

Zhotoviteľ podľa magistrátu naďalej deklaruje, že stavbu dokončí v predpokladanej lehote výstavby, s ktorou počíta aj revidovaný harmonogram prác viazaný k Zmluve o Dielo.

„Práce na budovaní Petržalskej električky sa aktuálne sústredia najmä na zakladanie mostných objektov a ďalšie prípravné práce súvisiace so stavbou – prekládky inžinierskych sietí, výkopy základových jám, trysková injektáž, nevyhnutné výruby stromov a náletových drevín v trase pripravovanej električkovej trate a podobne,“ dodáva samospráva.

Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka 18. novembra 2021. Trať by mala byť dokončená do konca roka 2023, celková hodnota zákazky je 74 585 994 eur bez DPH.

Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Matúš Vallo
Firmy a inštitúcie Magistrát hlavného mesta SR BratislavaÚVO Úrad pre verejné obstarávanie