Druhé nástupište na Železničnej stanici v Trnave je zrekonštruované

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
ŽSR - Trnava
Nástupište na Železničnej stanici Trnava. Foto: ŽSR.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v piatok odovzdali do užívania zrekonštruované druhé nástupište na Železničnej stanici Trnava. 

Rekonštrukcia tohto nástupišťa stála vyše 6,5 mil. eur a začala v novembri pred rokom. Otvorením nástupišťa č. 2 sa podľa štátneho správcu železničnej infraštruktúry významným spôsobom zvýši úroveň a komfort cestovania, nástupište spĺňa medzinárodné pravidlá aj pre pohyb imobilných a nevidiacich cestujúcich. 

„Železničná stanica v Trnave tak má zmodernizované už všetky nástupištia a spolu s vynovenou výpravnou budovou a moderným dispečerským centrom patrí k najmodernejším v rámci Slovenska,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Rekonštrukcia druhého nástupišťa na stanici v Trnave stála 6,5 milióna eur. Foto: ŽSR.
Rekonštrukcia zahŕňala aj úpravu trakčného vedenia

Rekonštrukcia druhého nástupišťa zahŕňala realizáciu nového zastrešenia nástupíšť, realizáciu nového mobiliáru, informačný, kamerový a orientačný systém, ako aj úpravu výstupu z podchodu, rekonštrukciu izolácie mostov pod koľajami č. 104, 106, rekonštrukciu železničného spodku a zvršku koľají č. 103, 105. Súčasťou rekonštrukcie bola aj úprava trakčného vedenia, nových rozvodov nízkeho napätia a osvetlenia nástupišťa, úpravu elektrických ohrievačov vody a úpravu zabezpečovacieho zariadenia. 

ŽSR - Trnava
Železničná stanica v Trnave má zmodernizované už všetky nástupištia. Foto: ŽSR.
Pokračuje druhá časť rekonštrukcie

„V Železničnej stanici Trnava naďalej pokračuje druhá časť rekonštrukcie, a to realizácia vstupu a výstupu z podchodov,“ uviedla Pavliková. Táto rekonštrukcia zahŕňa informačný systém, rozhlasové zariadenie, kamerový systém, preložku vedení ŽSR, stavebné práce (objekt prepojenia bývalého batožinového podchodu s podchodom pre cestujúcu verejnosť, úpravy napojenia jestvujúcich podchodov, napojenie chodníka na Dohnányho ulicu, dažďovú kanalizáciu), elektroinštaláciu, bleskozvod, prípojku nízkeho napätia, mobiliár, orientačný systém.

Hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Foto: zsr.sk.
Výstavba má trvať do konca tohto roka

„Počas železničnej výluky, ktorá začala 5. marca 2018 a trvala do dnes (piatok), teda 187 dní, bolo nutné v Železničnej stanici Trnava preorganizovať železničnú dopravu, pristavovanie a vypravovanie vlakov, ako aj usmerniť pohyb cestujúcich,“ priblížila Pavliková. Celú investíciu podľa nej hradia ŽSR z vlastných zdrojov, kompletné ukončenie výstavby v železničnej stanici sa predpokladá v decembri tohto roka.

Na trnavskej železničnej stanici pokračujú práce na vstupe a výstupe z podchodov. Foto: ŽSR.
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky