Električky v Dúbravke boli spustené do prevádzky, nasledovať budú dokončovacie práce na trati

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Do Karlovej Vsi opäť premáva električka
Ministerka Veronika Remišová odsúhlasila vyzvanie na nákup 30 nových moderných električiek. Foto: ilustračné, SITA/Ľudovít Vaniher

Po spustení prevádzky električiek do bratislavskej mestskej časti Dúbravka v sobotu 22. februára pokračujú dokončovacie práce na trati.

„Práce budú pokračovať na podchode na zastávke Záluhy (pôvodne Damborského), dokončovať sa budú priľahlé komunikácie a obrubníky, prvky zelene a premávku bude na niektorých úsekoch usmerňovať dočasné dopravné značenie,“ uviedol na sociálnej sieti primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Komfort cestujúcich by nemal byť ovplyvnený

Dokončovacie práce by nemali negatívne ovplyvniť funkčnosť električiek ani komfort cestujúcich. Zastávka Záluhy, ktorá má byť v konečnej podobe integrovaná, bude zatiaľ slúžiť len pre električky, autobusové linky majú zatiaľ obsluhovať doterajšie zastávky.

„Aktuálne trasovanie liniek vo výlukovom režime bude v platnosti až do ukončenia tohtoročných rekonštrukcií električkových tratí v septembri 2020: rekonštrukcia časti račianskej električkovej radiály, na Blumentáli a Americkom námestí a ďalšie etapy modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály v úseku Chatam Sófer – Molecova,“ dodal Vallo.

Rekonštrukcia začala minulý rok

Rekonštrukcia električkovej trate sa začala v júni minulého roka a úsek od tunela po Molecovu je poslednou etapou, ktorou ukončia modernizáciu Karlovesko-Dúbravskej magistrály.

Počas modernizácie trate odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.

Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu.

Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách. Opätovnú prevádzku električiek v týchto mestských častiach zdržali zle zakreslené inžinierske siete, ako aj spor s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Matúš Vallo