Foto: Bratislavská župa zrekonštruovala cestu pri Malackách v rekordnom čase

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Cesta medzi obcou Láb a Jakubov
Cesta medzi obcou Láb a Jakubov Foto: BSK

Bratislavský samosprávny kraj (BKS) v pondelok, 21. októbra sprístupnil verejnosti cestu III/1113 medzi obcami Láb a Jakubov. Tento 5-kilometrový úsek sa podarilo zrekonštruovať v rekordnom čase. Cesta bola takmer 40 rokov nedotknutá, dnes má nový, kvalitný a ekologický povrch.

Rekordne rýchla oprava

„Opravu tejto cesty sme sľúbili v lete. Je po polovici októbra a cesta je hotová. Dokonca išlo o malý rekord. Podarilo sa nám ju opraviť od 5. októbra do 20. októbra, čiže za 16 dní sme opravili celistvý 5,5 km úsek cesty. Ak by bolo viac peňazí, dokázali by sme ich v Bratislavskom kraji opraviť viac, takto ideme postupne krok za krokom,“ ozrejmil bratislavský župan Juraj Droba.

Práce spočívali v odstránení pôvodného poškodeného asfaltobetónového krytu vozovky a následného položenia novej asfaltobetónovej vrstvy.

Technológia by mala zabezpečiť dlhšiu životnosť

Medzi vrstvami bol použitý modernejší výstužový materiál a to geomreže, ktoré zabezpečia dlhšiu trvácnosť povrchu vozovky, nakoľko eliminujú vznik trhlín od podložia aj od vyjazdených koľají nákladných vozidiel.

Rekonštrukcia cesty v extraviláne medzi obcami Láb a Jakubov v okrese Malacky sa realizovala v celkovej uzávierke, čo umožnilo správcovi komunikácií II. a III. triedy v Bratislavskom kraji – Regionálnym cestám Bratislava, kvalitnejšiu, rýchlejšiu a v neposlednom rade lacnejšiu realizáciu opravy.

Oprava vyšla lacnejšie ako sa očakávalo

Finišér mohol pokladať nové vrstvy vozovky po celej šírke cesty. Tak sa eliminoval vznik strednej pracovnej škáry a zabezpečilo sa homogénne rozprestretie a zhutnenie asfaltobetónových zmesí. Vzhľadom na to, že sa technológia nemusela presúvať v polovičných profiloch, celkové náklady sa znížili.

V prvom kroku bola cesta odovzdaná vodičom. Najbližšie je plánovaná realizácia vodorovného dopravného značenia – stredovej vodiacej čiary ako aj vodiacich bočných čiar. Takýmto spôsobom by sa mala zvýšiť pasívna bezpečnosť na tejto ceste III. triedy.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Juraj Droba
Firmy a inštitúcie BSK Bratislavský samosprávny kraj (VÚC)