Generálny riaditeľ Železníc SR Martin Erdössy sa rozhodol odstúpiť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Generálny riaditeľ Železníc SR Martin Erdössy sa rozhdol odstúpiť. Foto: zsr.sk.

Svoje rozhodnutie oznámil Správnej rade ŽSR ako najvyššiemu orgánu spoločnosti 20. novembra. Erdössy ako dôvod svojho odstúpenia uviedol osobné dôvody.

Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martin Erdössy sa rozhodol ukončiť svoje pôsobenie vo funkcii. Svoje rozhodnutie oznámil Správnej rade ŽSR ako najvyššiemu orgánu spoločnosti 20. novembra. Informovali o tom v pondelok ŽSR s tým, že Erdössy ako dôvod svojho odstúpenia uviedol osobné dôvody.

Erdössy: Svoju úroveň by som si rách zachoval

„Po dôkladnom zvážení aktuálnej situácie som sa rozhodol odstúpiť. Mám ľudsky aj profesionálne svoju úroveň, ktorá je pre mňa dôležitá a ktorú by som si rád zachoval,“ zdôvodnil Erdössy svoje rozhodnutie.

Vo funkcii generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky, ktoré sú manažérom železničnej infraštruktúry, pôsobil od novembra 2016. Nového generálneho riaditeľa ŽSR podľa zákona o ŽSR vymenúva minister dopravy a výstavby na návrh Správnej rady ŽSR.

ŽSR - logo
Logo Železníc SR. Foto: zsr.sk.
Kritizovali návrh rozpočtu na rok 2019

ŽSR v októbri vyslovili nespokojnosť s návrhom svojho rozpočtu na rok 2019. Označili ho za neakceptovateľný, likvidačný a nekorešpondujúci s požiadavkou na vyrovnané hospodárenie podľa platnej Zmluvy o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry. Tak ako v minulosti, ani teraz podľa spoločnosti neboli jej požiadavky akceptované.

Potrebná je zmena spôsobu financovania 

„Súčasný stav železničnej infraštruktúry, ktorý je výsledkom dlhoročného podfinancovania, je využívaný na mediálny boj a devalváciu organizácie a jej manažmentu, napriek tomu, že by mal viesť k zmene spôsobu dotovania železníc,“ povedal k návrhu rozpočtu Martin Erdössy.

Vlak
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko na Hlavnej stanici v Bratislave. Foto: zsr.sk. Foto: Ilustračné, zsr.sk.

„Odborná diskusia o zmene spôsobu financovania je neodkladná a je nevyhnutné, aby jej výsledkom bolo zavedenie systémového financovania ŽSR,“ uviedol. Nedostatočné financovanie ŽSR budú podľa Erdössyho v plnom rozsahu pociťovať opäť na svojej koži aj zamestnanci ŽSR, ktorí sa dennodenne o infraštruktúru starajú, aj cestujúca verejnosť.

Žiadali vyššiu prevádzkovú dotáciu

ŽSR žiadali na rok 2019 prevádzkovú dotáciu vo výške 316,5 mil. eur, podľa návrhu rozpočtu by mali dostať na prevádzku infraštruktúry 250 mil. eur (o 66,5 mil. eur menej, ako žiadali), avšak rovnako ako v predošlých rokoch. Tlak na vyššiu dotáciu podľa spoločnosti vzniká najmä naliehavou potrebou realizovať odloženú údržbu vo výške 55 mil. eur. K dotácii majú ŽSR dostať tradične aj 22,5 mil. eur na kompenzáciu finančných dopadov zo zníženia poplatku za prístup k železničnej infraštruktúre.

Ilustračné foto: pixabay.com.

Železnice navyše žiadali od štátu na investície na financovanie projektov s cieľom modernizácie a zvýšenia bezpečnosti železničnej infraštruktúry 39,12 mil. eur. V návrhu rozpočtu je na túto oblasť vyčlenených 8,32 mil. eur. Žiadosť spoločnosti o zvýšenie úverového zadĺženia na financovanie obnovy a rozvoja železničnej infraštruktúry v objeme 50 mil. eur a diagnostické prostriedky za 4,2 mil. eur nebola vôbec akceptovaná.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky