Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
||
3
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Poslankyňa za OĽaNO Veronika Remišová (zprava), poslanec Ján Marosz a expert na dopravu Jiří Kubáček. Foto: OĽaNO.
8. 04. 2019 11:33 Cestná doprava od NasaDoprava.skSITA

Hnutie OĽaNO predstavilo opatrenia na zlepšenie verejnej dopravy

Dokument pod názvom Spoľahlivá doprava zahŕňa zlepšenie údržby vlakov, koľajníc a ciest, koordináciu vlakov a autobusov, či záchranný plán pre železnice, rešpektovanie princípu hodnoty za peniaze a zriadenie Štátneho fondu dopravnej infraštruktúry.

Opozičné hnutie OĽaNO predstavilo plán opatrení na zlepšenie verejnej dopravy a odvrátanie dopravného kolapsu. Dokument pod názvom Spoľahlivá doprava zahŕňa zlepšenie údržby vlakov, koľajníc a ciest, či koordináciu spojov vlakov a autobusov.

Súčasťou prezentovaného plánu sú aj záchranný plán pre železnice, rešpektovanie princípu hodnoty za peniaze a vytvorenie Štátneho fondu dopravnej infraštruktúry.

Riešenia na pomoc doprave

„Hľadali sme najlepšie riešenia v doprave. Sú to riešenia, ktoré by mali pomôcť k tomu, aby ľudia nevnímali dopravu, ako niečo, čo stále mešká a horí, ale aby vnímali dopravu ako moderný prostriedok, ktorým sa vedia dopraviť do práce, do školy, alebo za rodinou,“ povedala v pondelok na brífingu predsedníčka poslaneckého klubu OĽaNO v Národnej rade SR Veronika Remišová.

A taktiež, aby ľudia podľa nej nečakali v nekonečných kolónach a nestrácali čas, ktorý môžu zmysluplne venovať niekde inde.

železnice - trať
Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher.Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher.

Vlaky by mali jazdiť načas

Poslanec a tieňový minister hnutia pre dopravu Ján Marosz informoval, že dozrel čas na ponuku riešení, ako by mohla moderná, spoľahlivá verejná osobná doprava, ale aj cestná doprava na Slovensku fungovať.

„Nevieme, ako má skutočne vyzerať plán dopravy na Slovensku o rok a už vôbec nie o desať rokov. Preto ponúkame náš plán spoľahlivej dopravy pre Slovensko. Medzi jeho priority patrí dokončenie diaľnice D1 a D3, ale takisto zlepšenie vlakovej dopravy a celkovo verejnej osobnej dopravy,“ priblížil Marosz. „Garantujeme občanom, že ak hnutie OĽaNO bude spravovať rezort dopravy, tak vlaky budú jazdiť načas,“ tvrdí poslanec.

OĽaNO
Poslanec za OĽaNO Ján Marosz (vľavo) a expret hnutia na dopravu JIří Kubáček. Foto: OĽaNO.

Viac na údržbu vlakov, tratí a ciest

Navrhnuté opatrenia podľa experta OĽaNO na dopravu Jiřího Kubáčka umožnia, aby bola doprava spoľahlivá a ľudia cestovali načas. „Okamžite treba zlepšiť údržbu vlakov, tratí a ciest. Hneď musíme zamedziť masívnemu predražovaniu nákupu tovarov a služieb a ušetrené prostriedky investovať do zvýšenia starostlivosti o vlaky, koľajnice,“ uviedol Kubáček.

Nechceme zanedbávať ani cesty, a preto za zvlášť dôležité považujeme dofinancovanie údržby ciest prvej triedy, kde sú problémy zjavne najväčšie,“ upozornil.

Diaľnice
Foto: SITA/Martin Medňanský.

Na jeden cestovný lístok

Hnutie chce zriadiť národnú dopravnú autoritu na koordináciu vlakov a autobusov, ktorú vláda sľubuje už niekoľko rokov. To má byť základom aj pre integráciu dopravy a cestovanie v rámci celého Slovenska na jeden cestovný lístok vo všetkých druhoch dopravy.

V rámci záchranného plánu pre železnice chce OĽaaNO zriadiť na ministerstve dopravy virtuálny holding, ktorý bude koordinovať Železnice Slovenskej republiky a Železničnú spoločnosť Slovensko.

„Vytipujeme najdôležitejšie železničné úseky, ktoré zmodernizujeme, a hlavne sa budeme snažiť skoncentrovať všetky sily a prostriedky v železniciach na to, aby sa rozjazdili trate, ktoré majú zmysel pre dopravu,“ poznamenal Kubáček.

OĽaNO
Poslanec za OĽaNO Ján Marosz (zľava), poslankyňa Veronika Remišová a expert na dopravu Jiěí Kubáček. Foto: OĽaNO.

Dlhodobý plán výstavby infraštruktúry

Pri určovaní investičných priorít pri výstavbe dopravnej infraštruktúry hnutie navrhuje zaviesť odborný prístup s rešpektovaním princípu hodnoty za peniaze, ktorý musí nahradiť aktuálne politické motívy. Riešením má byť dlhodobý rámcový plán výstavby dopravnej infraštruktúry s nie úplne jednoduchou možnosťou meniť a upravovať ho.

„Predpokladáme koncentráciu všetkých síl a prostriedkov na dokončenie diaľnice D1 a D3. Malým mestám pomáhajú rôzne malé obchvaty, ktoré vedia stavať rýchlo a lacno,“ dodal Kubáček.

Štátny fond dopravnej infraštruktúry by mal mať presne určené zdroje s využívaním na konkrétne účely. Fond by mal znížiť vysokú závislosť modernizácie dopravnej infraštruktúry na zdrojoch Európskej únie.

Vlaky
Cestujúci vo vlaku. Foto: SITA/Marko Erd.

Odporúčané články

Ministerstvo dopravy a výstavy splnilo vyše polovicu úloh z Revízie výdavkov Vlaky na Slovensku denne meškajú v priemere 750 minút, podľa OĽaNO sa situácia na tratiach ešte zhorší

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Hasiči zápasia s lesným požiarom pri Spišskej Novej Vsi, uvažujú nad nasadením leteckej techniky Twitter a Facebook zasiahli proti čínskej kampani voči Hongkongu a odstránili stovky účtov Lustrovaní novinári zvažujú spoločné podanie na súd, prípadné odškodné by si nenechali Podvodník okradol 85-ročného starčeka z Nitry, polícia hľadá svedkov Šrámková, Kučová aj Lacko postúpili do druhého kola kvalifikácie na US Open Automobilka KIA v Žilinskom kraji neplánuje prepúšťať, ale snaží sa zlepšiť pracovné podmienky

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X