Jediným nerozostavaným úsekom diaľnice D1 v okolí Ružomberka je úsek Turany - Hubová

D1 presov zapad presov juh 3.jpg
Národná diaľničná spoločnosť podpísala dodatok k projektovým prácam pre úsek diaľnice D1 Turany Hubová. Ilustračné foto: ndsas.sk.

Jediným nerozostavaným úsekom diaľnice D1 v okolí Ružomberka a Žiliny je úsek Turany – Hubová, kde aktuálne Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zabezpečuje posúdenie stavby podľa vodného zákona, ktoré je potrebné k žiadosti na vydanie územného rozhodnutia.

Uviedol to pre agentúru SITA Ivan Rudolf, poradca ministra dopravy a výstavby pre strategickú a krízovú komunikáciu s tým, že šéf rezortu Andrej Doležal si je vedomý meškaní na diaľničných stavbách, ktoré ohrozuje aj ich financovanie z eurofondov.

V prípade tunela Višňové pokračuje súťaž

„Spoločne s vedením NDS však robí všetko preto, aby práce napredovali a stavby boli dokončené včas, a to tak, aby mohli byť financované zo zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra,“ dodal Rudolf.

Podľa ministerstva dopravy a výstavby úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka spolu s privádzačom spustí NDS do prevádzky po vianočných sviatkoch, a to na žiadosť mesta.

V prípade nadväzujúceho úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové pokračuje súťažný dialóg, ktorý chce NDS ukončiť do konca roka.

Na úseku D1 Hubová – Ivachnová pokračujú povrchové práce, pričom NDS finalizuje získanie právoplatného stavebného povolenia pre realizáciu tunela Čebrať a západnej strany vrátane západného portálu. Ak neprídu odvolania, NDS chce mať stavebné povolenie do konca decembra 2020.

Obrovský investičný dlh

V prípade ciest I. triedy rezort dopravy doháňa obrovský investičný dlh, ktorý je podľa Doležala výsledkom dlhoročného zanedbávania tejto základnej cestnej infraštruktúry zo strany štátu.

Na jar sa preto začnú avizované veľkoplošné opravy v regiónoch. Rezort zároveň upozorňuje, že 1 300 kilometrov ciest tejto kategórie figuruje aj v zozname priorít rezortu na najbližšie obdobie.

Minister Doležal považuje za prioritu dokončenie diaľnice z Bratislavy do Košíc a v prípade ďalších úsekov sa bude rozhodovať podľa zoznamu priorít a nadväzujúceho harmonogramu výstavby cestnej infraštruktúry, ktorý je pripravený na základe exaktných analytických dát a vznikol v spolupráci s Útvarom hodnoty za peniaze pri Ministerstve financií SR.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Andrej Doležal
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRNDS Národná diaľničná spoločnosť