Kompromis krajín EÚ o cestnom balíčku považujú dopravcovia za prijateľný

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cesty
Ilustračné foto: SITA/Jana Birošová.

Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia v navrhovanej reforme podmienok pre vodičov a dopravcov však vidí určité nedostatky.

 Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia považuje dosiahnutý kompromis západných a východných členských krajín Európskej únie pri cestnom balíčku za prijateľný. V navrhovanej reforme podmienok pre vodičov a dopravcov však vidí určité nedostatky.

Dopravcovia vo štvrtok reagovali na rokovanie Rady ministrov EÚ pre dopravu, ktorá začiatkom týždňa rokovala o kabotážnej doprave, čase riadenia a odpočinku a tachografoch. Vďaka kompromisu bude úplne jasné, aké doklady musia mať pri sebe vodiči. Zároveň sa podarilo úplne vyňať prepravu medzi domovským štátom a niektorou z krajín EÚ z pravidiel o vysielaní pracovníkov.

Akceptujú kompromis o odpočinku vodičov

„Rozhodnutie Rady znamená zákaz tzv. pravidelného odpočinku v kabíne, teda 45 hodín a viac, a zároveň umožňuje tráviť tzv. skrátený odpočinok 24 hodín vo vozidle bez akýchkoľvek ďalších podmienok,“ informoval prezident ČESMAD Slovakia Pavol Jančovič.

Viceprezident ČESMAD u Pavol Jančovič
Prezident ČESMAD Slovakia Pavol Jančovič (vľavo) a prvý viceprezident združenia Pavol Hudák. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko

„Tento kompromis akceptujeme, pretože väčšina našich vodičov bude po dvoch krátkych odpočinkoch smerovať domov, čo zodpovedá obchodnému modelu našich dopravcov. V ďalších fázach musíme zabezpečiť, aby tento skrátený odpočinok nebol obmedzený ďalšími podmienkami,“ uviedol Jančovič.

Flexibilita v medzinárodných prepravách

Dosiahnutý kompromis by pre dopravcov znamenal menšiu administratívnu záťaž. Vítajú najmä flexibilitu v medzinárodných prepravách, ich zámerom je tiež aj naďalej sa usilovať o čo najskorší nástup novej generácie digitálneho tachografu. Aj keď kompromis nie je podľa dopravcov dokonalý, výsledok im dáva šancu udržať si svoju pozíciu na spoločnom európskom trhu.

„Teraz sú na rade europoslanci a veríme, že aj Európsky parlament (EP) podporí jednotné pravidlá pre Európu. Budeme pracovať aj naďalej v Európskom parlamente a následnom rokovaní medzi Radou a EP v tzv. trialógoch na ešte väčšom vylepšení výslednej podoby balíčka pre našich dopravcov,“ poznamenal prezident ČESMAD Slovakia.

Diaľnice - autá
Ilustračné foto: pixabay.com.
Obavy z rôznych aplikácií smernice

„Veľmi nám záleží na dosiahnutí kompromisných podmienok, inak môže platiť 27 rôznych národných aplikácií smernice o vysielaní pracovníkov s odlišnými výpočtami minimálnych miezd a ďalšími pravidlami,“ dodal Jančovič s tým, že to by bola pre jednotný dopravný trh neúnosná situácia. Dopravcovia zároveň ocenili aj podporu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka a všetkých slovenských vyjednávačov.

Združenie ČESMAD Slovakia očakáva, že rokovanie o cestnom balíčku sa podarí dokončiť na jar 2019, ešte pred voľbami do Európskeho parlamentu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ČESMAD Slovakia Združenie cestných dopravcov