Košice si pochvaľujú autobusy na zavolanie, doba jazdy sa skrátila a mesto ušetrilo kilometre

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Košice, autobus
Foto: archívne, SITA/Ivan Fleischer

Autobusy na zavolanie využilo v Košickom samosprávnom kraji (KSK) celkovo 807 cestujúcich na 17 spojoch. Už viac ako pol roka môžu obyvatelia košického kraja využívať v prímestskej doprave takzvané autobusy na zavolanie, ktoré zaviedla župa v spolupráci s dopravcami ARRIVA Michalovce a eurobus. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.

Málo využívané spoje premávajú do odľahlejších obcí s nízkym počtom cestujúcich na základe predchádzajúcej telefonickej objednávky, a to minimálne 60 minút pred odchodom autobusu z východiskovej zastávky. V súčasnosti sa to týka vybraných spojov do obcí Hažín, Koňuš, Kašov, Drahňov, Malá Tŕňa, Veľká Tŕňa, Byšta, Vojka, Petrikovce, Bretka, Hincovce, Petrovo a Slančík.

Na výstup stačí lístok

„Od zavedenia služby 15. decembra 2019 do konca februára 2020 využilo túto službu na 17 spojoch celkovo 807 cestujúcich. Telefonicky si zachádzku autobusu objednalo 75 ľudí a 732 cestujúcich vystúpilo na zastávkach na zavolanie ako cieľovej stanici po zakúpení cestovného lístka. Vďaka zavedeniu tejto služby sme v prímestskej autobusovej doprave ušetrili 2 093 kilometrov. Najmä pravidelní cestujúci ocenili, že sa čas jazdy skrátil celkovo o 2 781 minút, čo je viac ako 46 hodín. Od marca 2020 bola služba autobusov na zavolanie obmedzená z dôvodu opatrení v prímestskej autobusovej doprave pre COVID-19, no teraz je opäť k dispozícii v prázdninovom režime,“ uviedol košický župan Rastislav Trnka.

V prípade, že chce cestujúci nastúpiť na zastávke, ktorá je na zavolanie, musí to oznámiť dopravcovi minimálne 60 minút pred odchodom z východiskovej zastávky daného spoja. Cestujúcemu, ktorý cestuje na takúto zastávku stačí, aby si kúpil cestovný doklad pri nástupe do autobusu.

V budúcnosti objednávku autobusov zjednotia

Ak nie je vopred hlásený nástup alebo nie je zakúpený lístok na zastávku na znamenie, vodič nevykoná zachádzku. Objednať si vybraný spoj možno v prípade spoločnosti eurobus na telefónnom čísle 0915 752 224 a v prípade spoločnosti ARRIVA Michalovce na čísle 0905 931 945.

V budúcnosti budú všetky požiadavky oznamované na jednom telefónnom čísle v rámci integrovaného dopravného systému IDS Východ na území celého východného Slovenska, teda spoločne Košického aj Prešovského kraja.

Počas letných prázdnin dopravcovia v spolupráci s Košickým samosprávnym krajom vyhodnocujú doterajšiu využiteľnosť jednotlivých spojov na zavolanie. V prípade častého využívania niektorého spoja budú takéto spoje vedené bez piktogramu slúchadla, to znamená, že autobusy budú na zastávku opäť zachádzať štandardne bez potreby predošlého volania.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Anna TerezkováRastislav Trnka
Firmy a inštitúcie KSK Košický samosprávny kraj (VÚC)