Na úplnú zmenu dohľadu by FAA potrebovala ďalších 1,8 mld. dolárov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Robert Sumwalt, Calvin Scovel, Daniel Elwell
Zľava Daniel Elwell, šéf NTSP Robert Sumwalt a Calvin Scovel na vypočúvaní | Foto: SITA / AP

Po dvoch haváriách stroja Boeing 737 Max sa prax, keď výrobcovia lietadiel pomáhajú certifikovať svoje vlastné stroje, stala terčom kritiky.

Americký Federálny letecký úrad (FAA) by potreboval o 10 tisíc viac zamestnancov a dodatočných 1,8 mld. USD ročne, ak by mal robiť všetku prácu, ktorú teraz vykonávajú určení zamestnanci firiem, ktoré úrad reguluje. Povedal to počas vypočúvania v Senáte úradujúci šéf FAA Daniel Elwell.

V rámci obrany praxe úradu, ktorý sa spolieha na to, že výrobcovia lietadiel pomáhajú certifikovať svoje vlastné stroje. Elwell uviedol, že táto stratégia „desaťročia dôsledne viedla k bezpečnej konštrukcii lietadiel„.

Po dvoch haváriách stroja Boeing 737 Max sa však táto prax stala terčom kritiky ako dôkaz príliš dobrých vzťahov medzi FAA a odvetvím leteckého priemyslu.

Sľubujú zmenu, ale nehovoria, akú

Americká vláda rovnako ako takmer všetky krajiny sveta tento mesiac prikázala, aby stroje Boeing 737 Max 8 zostali na zemi. Dôvodom bola tragická havária lietadla spoločnosti Ethiopian Airlines, pri ktorej zahynulo 157 ľudí. V októbri minulého roka havaroval rovnaký stroj v Indonézii a o život prišlo 189 ľudí.

Indonesia Lion Air Crash
Motor havarovaného lietadla boeing 737 Max 8 spoločnosti Lion Air | Foto: SITA/AP

Generálny inšpektor amerického ministerstva dopravy Calvin Scovel na vypočúvaní v Senáte uviedol, že FAA plánuje do júla významne zmeniť dohľad nad vývojom lietadiel.

Ministerstvo však nenaznačilo, že má v úmysle zrušiť kooperujúci prístup.

Scovel uviedol, že k zmenám budú patriť nové spôsoby hodnotenia výcviku a sebakontroly vo firmách leteckého priemyslu, ale neposkytol podrobnosti.

Americká ministerka dopravy Elaine Chaová okrem toho požiadala Scovela, aby preskúmal spôsob, akým FAA certifikovala lietadlo Max.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať