Najväčší záujem je o ročné diaľničné známky, predaj oproti minulému roku klesol

Auto, diaľnica, cesta
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Za prvé štyri mesiace tohto roka si zakúpili motoristi 1 532 601 elektronických diaľničných známok (eDZ). Príjem z úhrady týchto známok za uvedené obdobie predstavoval takmer 46 mil. eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 10,51 %. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informovala vedúca oddelenia komunikácie v Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) Eva Žgravčáková.

Najviac predali ročných známok

V mesiacoch január až apríl 2020 si zakúpili motoristi 668 106 kusov ročných eDZ. V štatistikách predaja nasleduje po ročných eDZ 10-dňová známka (455 709 ks), 365-dňová známka (311 263 ks) a 30-dňová známka (82 746 ks).

Kým medzi ponúkanými typmi eDZ u vodičov slovenských vozidiel vedie aktuálne ročná eDZ (596 704 ks), pri zahraničných vodičoch si prvenstvo drží 10-dňová známka (259 976 ks). Spomedzi zahraničných motoristov si najviac eDZ zakúpili vodiči s českými značkami, nasledovali poľskí, maďarskí, rakúski, nemeckí a ukrajinskí motoristi.

Takmer polovica zakúpených cez internet

Z ďalších údajov NDS vyplýva, že motoristi najčastejšie realizujú úhradu eDZ platobnou kartou, pričom takto uhradili viac ako 59 % eDZ. V hotovosti bolo uhradených viac ako 34 % a na platbu bankovým prevodom pripadalo takmer 7 % známok.

V prvých štyroch mesiacoch najviac vodičov nakupovalo eDZ na obchodných miestach, čiže na čerpacích staniciach a Informačno-predajných miestach NDS (hraničné priechody Brodské, Jarovce, Čunovo a Skalité), kde bolo predaných bezmála 53 % eDZ. Elektronicky, teda cez webovú stránku a mobilnú aplikáciu, bolo zakúpených skoro 46 % známok.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť