Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč. Foto: zsr.sk.
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
27. 11. 2018 9:38 Železničná doprava od NasaDoprava.skSITA

Novým generálnym riaditeľom Železníc SR je Juraj Tkáč

Doterajšieho námestníka generálneho riaditeľa spoločnosti pre ekonomiku vymenoval do funkcie na návrh Správnej rady ŽSR Arpád Érsek po odstúpení doterajšieho šéfa štátneho správcu železničnej infraštruktúry Martina Erdössyho.

Novým generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) je od utorka 27. novembra 56-ročný ekonóm Juraj Tkáč. Doterajšieho námestníka generálneho riaditeľa spoločnosti pre ekonomiku vymenoval do funkcie na návrh Správnej rady ŽSR minister dopravy Arpád Érsek po odstúpení doterajšieho šéfa štátneho správcu železničnej infraštruktúry Martina Erdössyho.

Železnice dôverne pozná

„Nový generálny riaditeľ dôverne pozná chod železníc a nebude potrebovať niekoľko mesiacov na zorientovanie sa, čo považujem za veľmi dôležitý faktor,“ povedal Érsek. „Verím, že spoločnosť pod jeho vedením splní svoju úlohu, ktorú od nich očakávam, urobí všetko potrebné pre ďalší rozvoj a zvyšovanie kvality železničnej infraštruktúry a spoločnosť finančne zastabilizuje,“ uviedol minister.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Foto: SITA/Jakub Julény.
Úsek ekonomiky viedol jeden a pol roka

Juraj Tkáč vyštudoval Elektrotechnickú fakultu v Košiciach. V minulosti pôsobil ako riaditeľ pobočky Československej obchodnej banky v Prešove, rovnako dlhodobo zastával vedúcu pozíciu v spoločnosti zaoberajúcej sa poradenstvom v oblasti práva a firemného financovania. Od apríla 2017 viedol úsek ekonomiky v ŽSR, kde zodpovedal za finančné riadenie spoločnosti, správu majetku a plnenie účtovných plánov spoločnosti.

Logo Železníc SR. Foto: zsr.sk.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Spoločnosť má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.

Odporúčané články

Železnice upozorňujú na viaceré výluky Ďalšie výluky vlakov sa blížia

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Aktualizované: V kauze zmenky vypovedal aj Mika, s obžalovaným Pavlom R. riešil niektoré veci Juhokórejské stíhačky vystrelili varovné výstrely na ruské lietadlo, ktoré narušilo vzdušný priestor krajiny Video: Peter Sagan opísal moment zo stúpania na Tourmalet, ktorý obletel celý svet Návštevy regiónov treba kombinovať s komunikáciou v médiách, tvrdí Danko a šokoval ho Kollár Začarovaný kruh: Produkcia mäsa mení klímu a klíma potom zabíja dobytok Nezamestnanosť pod päť percent má 51 okresov na Slovensku, najmenej ľudí bez práce má Trenčín Politika do škôl patrí, zhodli sa Smer-SD, SNS a Most-Híd, ale nesúhlasia s propagandou

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X