Opozičná SaS zvoláva mimoriadny výbor, chce preskúmať výstavbu bratislavského obchvatu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
D4/R7
Foto: d4r7.com.
Strana SaS si chce na výbore odhlasovať poslanecký prieskum danej stavby.

Opoziční poslanci z SaS zvolávajú na pondelok 20. mája mimoriadny hospodársky výbor pre situáciu pri výstavbe bratislavského obchvatu. Obávajú sa totiž, že pri tejto výstavbe môžu nastať nenávratné škody.

Na mimoriadnom výbore chcú poslanci za SaS odhlasovať poslanecký prieskum priamo na predmetnej stavbe. Informovali o tom v piatok na tlačovom brífingu podpredsedníčka SaS Jana Kiššová a poslanci NR SR za SaS Miroslav Ivan a Anna Zemanová.

„Všetci dobre vieme, že bratislavský obchvat potrebujeme ako soľ, a že všetci motoristi, ktorí Bratislavou prechádzajú, naň vytúžene čakajú. Situácia okolo neho je však čoraz komplikovanejšia,“ uviedla Jana Kiššová.

Vychádzajú totiž podľa nej na povrch rôzne informácie, ktoré vyvolávajú mnohé podozrenia. Údajne sa má nenávratným spôsobom poškodiť životné prostredie, alebo na ňom môže dochádzať k veľkým ekonomickým škodám.

Poslankyňa a podpredsedníčka SaS Jana Kiššová. Foto: SITA/Diana Černáková.

Podozrenia má preveriť prieskum

„Minister dopravy nedokázal vyvrátiť tieto podozrenia. Preto sme sa rozhodli na pondelok zvolať mimoriadny hospodársky výbor, aby sme spolu s poslancami odsúhlasili poslanecký prieskum obchvatu,“ povedala poslankyňa.

Prieskumom by sa chcela strana SaS priamo na danej stavbe dozvedieť, ako to so stavbou aktuálne vyzerá, ako pokračuje výstavba, ktoré z podozrení dokážu zhotovitelia vyvrátiť, a ktoré sa potvrdia.

„Chceme sa od ľudí z prvej ruky dozvedieť, čo sa na tomto obchvate deje. Stavba má byť dokončená do roku 2020 a vyzerá to tak, že tam dôjde k nenávratným škodám. Záleží nám na korektnom dostavaní tejto stavby. Veríme, že nám nikto nebude prekážať v poslaneckom prieskume,“ dodala Kiššová.

Nechcú druhé Višňové

Strana SaS sa pri výstavbe bratislavského obchvatu obáva opakovania situácie známej z tunela Višňové.

„Nechceme v tomto prípade druhé Višňové,“ ozrejmil Miroslav Ivan. V zmysle koncesionárskej zmluvy má podľa neho štát právo poveriť technického zástupcu. Ten bude kontrolovať všetky fázy stavby.

„Minister Érsek sa však stále odvoláva len na vyjadrenie nezávislého dozoru. Tento dozor však platí koncesionár. Chceme vedieť, kto je tým technickým zástupcom štátu, kedy sa ujal svojej funkcie a ako kontroluje výstavbu od jej začiatku. Odpovede na tieto otázky budú jedným z hlavných cieľov prieskumu,“ dodal Ivan.

Obavu o kvalitu bratislavského obchvatu nemajú podľa SaS len poslanci jej strany. „Majú ju aj starostovia dotknutých obcí a mestských častí, ktorí sa stretli minulý týždeň a budú tiež konať. Riziká, ktoré vyplývajú z postupu zhotoviteľa sú naozaj veľké. Je to podozrenie z poškodzovania životného prostredia a z ekonomickej trestnej činnosti. Pri poškodzovaní životného prostredia ide o poškodzovanie podzemných vôd a nepovolenú ťažbu štrkov, po ktorej sú jamy z nej zasypávané neznámym materiálom,“ uzavrela Anna Zemanová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie SaS Sloboda a Solidarita