Oprava ciest I. triedy má byť financovaná z peňazí vybraných na predraženom mýte, tvrdia autodopravcovia

Cieľom nového mýtneho systému je, aby bol flexibilnejší a ekonomickejší, prinášajúci viac zdrojov na údržbu spoplatnenej siete.
Foto: ilustračné, SITA/Tomáš Benedikovič

Rekonštrukcia ciest prvej triedy by mala byť hradená hlavne z peňazí, ktoré boli vybrané od autodopravcov v rámci súčasného predraženého mýtneho systému. Tvrdí to Únia autodopravcov Slovenska (UNAS), ktorá zároveň vyzýva ministerstvo financií, aby plánovaná rekonštrukcia predmetných ciest nebola financovaná zo štátneho rozpočtu.

Ako ďalej upozornil Stanislav Skala z UNAS, napriek protestom autodopravcov z minulého roka a odhaleniam Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) dodnes nikto nenesie zodpovednosť za predražený mýtny systém, ktorý má pod palcom spoločnosť SkyToll.

„Cesty prvej triedy by sa mali aspoň určitou čiastkou financovať z výberu mýta a nie celou čiastkou zo štátneho rozpočtu. Dopravcovia chcú platiť, ale spravodlivo,“ zdôraznil Stanislav Skala s tým, že UNAS bude stále vytvárať tlak na ministerstvá, aby vytvorili také podmienky pre nový mýtny tender, aké sú aj v európskych krajinách.

„Je smutné, že v čase, keď čelíme koronavírusu a peniaze potrebujeme pre malých a stredných podnikateľov, tak sa nám z prevádzky mýta stráca ročne 80 miliónov eur, ktoré by mohli byť využité pre zdravotnícke potreby,“ dodal Stanislav Skala.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Stanislav Skála
Firmy a inštitúcie NKÚ Najvyšší kontrolný úradUNAS Únia autodopravcov Slovenska