Počas prvých dvoch mesiacov tohto roka predala NDS viac ako trištvrte milióna diaľničných známok

Národná Národná diaľničná spoločnosť má v pláne spolupracovať s vysokými školami diaľničná spoločnosť
Foto: ilustračné, SITA/Peter Rusko.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) za prvé dva mesiace tohto roka predala 868 709 elektronických diaľničných známok. Príjem z úhrady známok dosiahol 25,4 mil. eur bez DPH.

Tohtoročný predaj známok sa v porovnaní s rokom 2021 rozbehol podľa vyjadrení NDS omnoho rýchlejšie. Počas prvých dvoch mesiacov roku 2021 predala diaľničná spoločnosť 747 487 známok.

Nárast predaja vidí NDS aj v štruktúre podľa krajiny registrácie, pri všetkých sledovaných krajinách, ako napríklad Česko, Poľsko, Maďarsko, či Ukrajina.

Väčší dopyt po diaľničných známkach počas prvých dvoch mesiacov možno podľa vyjadrení spoločnosti pripísať zvýšenému tranzitu zahraničných motoristov cez Slovensko a do našej krajiny na ceste za lyžovačkou či zimnou dovolenkou po čiastočnom uvoľnení protipandemických opatrení.

Viac o téme: Koronavírus

V januári sa najviac predávala ročná známka, kedy sa predalo 309 992 kusov. Vo februári sa už najviac predávala 365-dňová známka, kedy sa predalo 149 215 kusov.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť