Poštová a logistická skupina Deutsche Post DHL Group vlani zvýšila výnosy na viac ako 61 miliárd eur

|
Foto: Deutsche Post DHL Group.

Po zohľadnení menových a portfóliových opatrení výnosy vzrástli o šesť percent. Prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením dosiahol 3,2 miliardy eur.

Svetová poštová a logistická spoločnosť Deutsche Post DHL Group v uplynulom finančnom roku pokračovala vo svojom raste. Výnosy zvýšila o 1,8 percenta na 61,6 miliardy eur. Po zohľadnení menových a portfóliových opatrení výnosy vzrástli o šesť percent.

Ako spoločnosť v pondelok informovala, k tomuto výsledku prispeli všetky štyri divízie skupiny. Na zvýšenie mal vplyv pretrvávajúci rozmach elektronického obchodovania a trvalý rast medzinárodných obchodných tokov.

Prevádzkový zisk spoločnosti (EBIT – zisk pred úrokmi a zdanením) dosiahol 3,2 mld. eur. Spoločnosť tak dosiahla upravený cieľ zisku, ktorý oznámila v júni minulého roka.

Čistý zisk sa znížil

Konsolidovaný čistý zisk očistený o podiely bez práva kontroly (s menšinovým vplyvom) dosiahol 2,1 mld. eur (v roku 2017 2,7 mld. eur). Základný zisk na akciu klesol na 1,69 eura z 2,24 eura predvlani.

Výraznejší pokles čistého zisku v porovnaní so ziskom pred úrokmi a zdanením bol spôsobený nižším finančným výsledkom, ktorý bol zase ovplyvnený prechodom na nový účtovný štandard IFRS 16.

Foto: pixabay.com.

Výhodné najmä pre divízie DHL

Generálny riaditeľ Deutsche Post DHL Group Frank Appel povedal, že rok 2018 bol pre skupinu náročný a zakončili ho úspešnou vianočnou sezónou. „Napriek stúpajúcej geopolitickej neistote svetový obchod naďalej zaznamenával rast. Výhodné to bolo najmä pre divízie DHL,“ uviedol Appel.

V nemeckej divízii zaoberajúcej sa poštovou a balíkovou prepravou podľa neho prijali potrebné opatrenia na dlhodobé zabezpečenia rastu zisku (EBIT) divízie s vedomím, že pôjde len o krátkodobé zaťaženie. „Tým sme vytvorili podmienky na dosiahnutie našich cieľov na rok 2020 a pre pokračovanie rastu ziskovosti v nasledujúcich rokoch,“ dodal Appel.

Frank Apple
Generálny riaditeľ Deutsche Post DHL Group Frank Apple. Foto: Deutsche Post DHL Group.

Prevádzkový zisk sa má zvýšiť

Deutsche Post DHL Group predpokladá, že v tomto roku sa EBIT zvýši na 3,9 mld. až 4,3 mld. eur. K tomuto zvýšeniu by mali prispieť štrukturálne a prevádzkové zlepšenia vo všetkých divíziách spoločnosti.

Najmä opatrenia zavedené na zvýšenie ziskovosti v nemeckom poštovom a balíkovom obchode by podľa spoločnosti mali mať zjavne pozitívny vplyv na výnosy v bežnom finančnom roku.

Ilustračné foto: pixabay.com.

Zmeny v štruktúre spoločnosti

Štruktúra spoločnosti sa zmenila od 1. januára 2019. Pôvodná divízia Post-eCommerce-Parcel (PeP) sa rozdelila na dve samostatné divízie. Nová divízia Post und Paket Deutschland (P & P) sa zameriava na poštovú a balíkovú prepravu na nemeckom trhu, zatiaľ čo medzinárodné aktivity spoločnosti v oblasti balíkovej prepravy a e-commerce obchodovania sa spojili do novej divízie DHL eCommerce Solutions.

Divízia P & P by mala v roku 2019 dosiahnuť EBIT 1 mld. až 1,3 mld. eur. Celkový EBIT súčasných divízií DHL (Express, Global Forwarding, Freight, Supply Chain, eCommerce Solutions) by sa mal zvýšiť na 3,4 až 3,5 mld. eur. V roku 2020 by tak spoločnosť mala dosiahnuť EBIT minimálne 5 mld. eur.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom