Pre stavbu D4 a R7 a autobusovej stanice v Bratislave uzavrú na pol roka Mlynské nivy aj niektoré zjazdy z Prístavného mosta

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Primátor Bratislavy Matúš Vallo (vpredu) predstavuje dopravné obmedzenia v súvislosti s výstavbou D4/R7 a novej autobusovej stanice Mlynské nivy. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Začiatok dopravných obmedzení a uzávierok môžu vodiči čakať už okolo 15. februára. 

Ulicu Mlynské nivy aj niektoré zjazdy z Prístavného mosta v Bratislave smerom na Slovnaft a Prístavnú ulicu úplne uzavrú na šesť mesiacov. Začiatok dopravných obmedzení a uzávierok môžu vodiči čakať už okolo 15. februára pre výstavbu novej autobusovej stanice, ako aj diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Novinárov dnes o tom na tlačovej konferencii informoval primátor Bratislavy Matúš Vallo s tým, že uzávierka Mlynských nív potrvá rok. „Pol roka budú uzavreté úplne a následne tieto cesty sprejazdníme pre mestskú hromadnú dopravu (MHD). Výstavba v okolí Prístavného mosta potrvá dva roky a práce sú rozdelené do šiestich etáp tak, že každá ďalšia stavba už bude pre dopravu využívať už tie vybudované v prechádzajúcej etape, takže sa to bude zlepšovať,“ uviedol Vallo.

Cestná premávka v okolí Prístavného mosta. Foto: facebook.com.

Dva bus pruhy na Gagarinovej ulici

Ako ďalej primátor dodal, najväčší nápor dopravy predpokladajú na Gagarinovej a Landererovej ulici, ktoré sú zároveň aj obchádzkovými trasami. „Riešenie, ako zvládnuť ďalší nárast počtu áut na Gagarinovej ulici a ako viesť dopravu z Prievozskej ulice na Karadžičovu tak, aby sa neupchala celá štvrť a aby sme prepravili čo najrýchlejšie, čo najväčší počet ľudí, sme našli v mestskej hromadnej doprave,“ vysvetlil Vallo.

„Preto sme sa rozhodli, že na Gagarinovej ulici vytvoríme dva bus pruhy. Jeden, v smere do mesta, vznikne pridaním tretieho pruhu už k dvom existujúcim pruhom a druhý, smerom von z mesta, vznikne tak, že jeden z dvoch existujúcich pruhov vyhradíme len pre MHD,“ uviedol primátor.

Na margo uzávierky Mlynských nív primátor hlavného mesta povedal, že pre MHD urobili samostatnú obchádzkovú trasu, ktorá pôjde po Páričkovej ulici. „Ostatná automobilová doprava smerom do Starého Mesta pôjde po Landererovej ulici. Páričkovu ulici otvoríme tak, že sa po nej bude dať pohybovať v dvoch smeroch,“ uviedol ďalej Vallo.

Bratislava - obmedzenia
Cesta Mlynské nivy pošas výstavby novej autobusovej stanice. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Viac autobusov a trolejbusov

Pripomenul, že mesto dokáže navýšiť dopravnú kapacitu MHD o ďalších tisíc ľudí za hodinu, a to zvýšením počtu autobusov a trolejbusov, ďalej pripravuje zväčšenie kapacity záchytného parkoviska pri cintoríne Vrakuňa minimálne o sto miest, v súčasnosti je tam 250 parkovacích miest. Ďalej plánujú nevyužívaný pozemok na Baltskej ulici vo Vrakuni premeniť na záchytné parkovisko.

„Od obce Most pri Bratislave (okres Senec) chystáme tiež záchytné parkovisko pri železničnej zastávke Vrakuňa. Hľadať budeme aj ďalšie záchytné parkoviská, ktoré na pol roka budú vedieť pomôcť obyvateľom Bratislavy,“ povedal primátor Bratislavy.

Inteligentné semafory

Vo Vrakuni na križovatke ulíc Uzbecká a Vrakunská už robia inteligentné semafory, ktoré budú prednostne púšťať MHD. Aj na ďalších križovatkách v tejto lokalite podľa Valla robia krátke bus pruhy, ktoré by mali MHD pomôcť. „V spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom budeme tiež robiť informačnú kampaň o tom, prečo by ľudia mali v tomto období využívať MHD,“ informoval ďalej primátor.

Dopravná situácia na križovatke ulíc Mlynské nivy a Karadžičova. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Autobusový terminál aj nákupné centrum

Rýchlostná cesta R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede v dĺžke 32 kilometrov by mala byť vybudovaná a uvedená do prevádzky skôr ako juhovýchodný obchvat hlavného mesta na diaľnici D4 na úseku Bratislava, Jarovce – Ivanka sever – Bratislava, Rača v dĺžke 27 kilometrov. To, či budú obe časti PPP projektu v celkovej dĺžke 59 kilometrov hotové v pôvodných termínoch v priebehu roka 2020, závisí od postupu stavebných prác.

Nová autobusová stanica Nivy po dokončení ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia. Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží, nad zemou budú obchody, tržnica, reštaurácie či detské zóny. Unikátom novej stanice bude strecha s mestskými záhradami, bežeckou dráhou a vybavením pre aktívny oddych a šport. Koncept stanice navrhla britská architektonická kancelária Benoy v spolupráci so slovenským ateliérom Siebert + Talaš.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať