Šéf NDS tvrdí, že križovatka Triblavina uľahčí dopravu a život ľuďom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
|||
Na stavbe križovatky Triblavina na diaľnici D1 obnovili práce. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Jána Ďurišina mrzí, akým spôsobom pristupovali k tejto stavbe niektorí občania, ktorí protestovali proti zmene technického riešenia D1 medzi Bratislavou, Sencom a Trnavou.

Križovatka Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave po dokončení podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) Jána Ďurišina výrazne uľahčí dopravu a život obyvateľom v okolí hlavného mesta. Mrzí ho, akým spôsobom pristupovali k tejto stavbe niektorí občania, ktorí protestovali proti zmene technického riešenia D1 medzi Bratislavou, Sencom a Trnavou.

Namiesto pôvodne plánovaného rozšírenia na šesť pruhov so súbežnými pripájacími komunikáciami bude mať diaľnica osem pruhov po Blatné a šesť po Trnavu bez tzv. kolektorov.

Vodiči už mohli križovatku používať…

„Taká istá situácia bola pri križovatke v Blatnom. Začala sa stavať rok po začatí stavby tejto a dnes už funguje a slúži,“ povedal Ďurišin v utorok v súvislosti s obnovením prác na križovatke Triblavina. „Je to ukážka toho, akým spôsobom sa dnes buduje. Je to komfortné pri Blatnom, prehľadné, bezpečné a takto sme už mohli jazdiť aj tu,“ uviedol na stavbe križovatky.

Generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin na stavbe križovatky Triblavina. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Kolektory sa môžu na Triblavinu napojiť v budúcnosti

Triblavina sa podľa NDS bude stavať tak, aby sa v budúcnosti na ňu mohli napojiť kolektory, ktoré by v prípade potreby viedli popri diaľnici.

Čas na zmenu stavby pred dokončením sa podľa šéfa NDS ráta v mesiacoch, táto stavba sa však posunula v rokoch. „Ale nie z našej viny. Odvolávania boli dobre načasované, prichádzali vždy na konci možného odvolacieho obdobia. Nazval by som to maximálne možné, umelé predlžovanie odvolacích lehôt a naťahovanie času,“ povedal Ďurišin.

NDS v súčasnosti pripravuje dodatok k zmluve so zhotoviteľom, prípadné zvýšenie zmluvnej ceny prác v objeme takmer 20 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty bude známe neskôr.

Na stavbe križovatky Triblavina. Na snímke vpredu zprava generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin, predseda BSK Juraj Droba, minister dopravy a výstavby Arpád Érsek, podpredsedníčka BSK Alžbeta Ožvaldová a investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek so starostami obcí v regióne. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Dopravu presmerujú do troch zúžených pruhov

V auguste sa začne s presmerovaním dopravy na diaľnici D1 do troch zúžených pruhov v každom smere jazdy, rýchlosť bude znížená na 80 kilometrov za hodinu. „V prvej fáze bude doprava na D1 vedená prevažne v ľavom jazdnom páse, v strednom deliacom páse a v časti pravého pásu. Týmto usporiadaním dopravy vznikne v pravom jazdnom páse pracovný priestor oddelený obojstranným betónovým zvodidlom,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Od augusta do novembra 2018 budú prebiehať stavebné práce na rozšírení južnej strany telesa diaľnice v celej dĺžke stavby a dočasný násyp v mieste navrhovaného diaľničného mosta,“ uviedla.

Michaela Michalová
Hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Foto: ndsas.sk.

Vodiči by mali zvýšiť opatrnosť

NDS žiada vodičov o zvýšenú opatrnosť v tomto úseku pri realizácii dočasného dopravného značenia. Doprava v smere von z Bratislavy bude v prvom štvrťroku 2019 presmerovaná na dočasne rozšírený úsek D1 v režime tri plus tri jazdné pruhy.

„Následne po vybudovaní polovice podjazdu sa v rovnakom režime presmeruje doprava v smere do Bratislavy a vybuduje sa druhá polovica podjazdu,“ priblížila Michalová. Podjazd bude vybudovaný pre križovanie s novou mestskou komunikáciou.

Menej kolízne turbo-okružné križovatky

Križovatka Triblavina bude napojená na D1 v úseku Bratislava – Senec samostatnými križovatkovými vetvami a na navrhovanú cestu druhej triedy v mieste turbo-okružných križovatiek. Tá bude v budúcnosti postupne dobudovaná a napojená na cestu I/61 Bratislava – Senec a cestu II/502 Bratislava – Pezinok.

„V mieste styku vetiev križovatky a spomínanej navrhovanej miestnej komunikácie sú projektované namiesto stykových križovatiek menej kolízne turbo-okružné križovatky, a to z dôvodu zabezpečenia vyššej bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky,“ dodala Michalová.

Mapa diaľnice D1 s križovatkou Triblavina a budúcej D4. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť