Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Cesty
Ilustračné foto: SITA/Radoslav Maťaš.
24. 10. 2018 16:48 Cestná doprava od NasaDoprava.skSITA

Sme rodina je za rýchlejšie zabezpečenie dopravnej dostupnosti v regiónoch

Hnutie Sme rodina namiesto  výstavby drahých diaľnic a rýchlostných ciest presadzuje skôr modernizáciu ciest prvej triedy výstavbou malých obchvatov s cieľom odkloniť nákladnú tranzitnú dopravu z centier miest.

Hnutie Sme rodina chce urýchliť zabezpečenie dopravnej dostupnosti v regiónoch. Namiesto výstavby drahých diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré sľubujú jednotlivé vlády, presadzuje skôr modernizáciu ciest prvej triedy výstavbou malých obchvatov s cieľom odkloniť nákladnú tranzitnú dopravu z centier miest.

Informovali o tom v stredu predseda Sme rodina Boris Kollár a tímlíder hnutia pre dopravu a výstavbu Miloš Svrček na programovej konferencii s názvom Moderná a spoľahlivá doprava, na ktorej predstavili stratégiu rozvoja cestnej, železničnej, vodnej a leteckej dopravy.

Navrhujú fond dopravnej infraštruktúry

Hnutie je za vytvorenie Štátneho fondu dopravnej infraštruktúry so zámerom zaistenia dlhodobého stabilného a predvídateľného financovania cestnej, železničnej, vodnej a leteckej infraštruktúry. Príjmy fondu by tvorili napríklad podiel z výnosov zo spotrebných daní z minerálnych olejov, dotácie zo štátneho rozpočtu, príspevky z rozpočtu Európskej únie, či výnosy z mýta.

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité. Foto: SITA/Martin Medňanský.

Zároveň by podľa hnutia mala byť urýchlená rekodifikácia stavebného práva a príprava zákona o líniových stavbách, ktorý by mal skrátiť prípravu stavieb a zahŕňal by jednotné povoľovacie konanie. Do tzv. koordinovaného správania by sa malo spojiť územné rozhodnutie i stavebné povolenie.

Dlhodobý záväzný plán výstavby

„Hnutie je taktiež za vytvorenie dlhodobého záväzného plánu výstavby, ktorý by mal byť odsúhlasený ústavnou väčšinou a bude mať za následok, že ktorákoľvek vláda bude riešiť výstavbu nadradenej cestnej infraštruktúry, bude zaviazaná plnením výstavby na základe dlhodobého plánu, a nie na základe politických a mocenských záujmov,“ povedal Miloš Svrček. „V tejto súvislosti bude možné uskutočniť efektívnejšie plánovanie finančných prostriedkov na výstavbu v nasledujúcich obdobiach,“ dodal tímlíder hnutia Sme rodina pre dopravu a výstavbu.

Predseda hnutia Sme rodina Boris Kollár (vpravo) a tímlíder pre dopravu Miloš Svrček. Foto: Sme rodina.
Tretina ciest prvej triedy v zlom až havarijnom stave

„Od štátu všetci očakávame, že bude v každej situácii a v každej oblasti potvrdzovať svoju povinnosť garantovať a presadzovať rozvoj diaľnic, rýchlostných ciest, železníc, prístavov, letísk a výstavbu nájomných bytov,“ vyhlásil Boris Kollár. „Od politikov sa doslova vyžaduje, aby všetci občania Slovenska mohli využívať výhody, ktoré Slovensko ponúka,“ dodal líder hnutia.

Svrček upozornil, že takmer tretina ciest prvej triedy je v zlom až havarijnom stave napriek veľkému objemu financií na ich opravy, údržbu, či rekonštrukciu. Železničná doprava podľa neho neslúži tak, ako by mala a po rokoch sľubov od jednotlivých vlád je jasné, že ani do roku 2025 sa nepodarí prepojiť diaľnicou dve najväčšie mestá na Slovensku.

Odporúčané články

Železničná doprava je dlhodobo finančne zanedbávaná, upozornil šéf ZSSK Dopravný podnik Bratislava chce kúpiť autobusy a nákladné auto, kritériom súťaže nebude len cena

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Hasiči zápasia s lesným požiarom pri Spišskej Novej Vsi, uvažujú nad nasadením leteckej techniky Twitter a Facebook zasiahli proti čínskej kampani voči Hongkongu a odstránili stovky účtov Lustrovaní novinári zvažujú spoločné podanie na súd, prípadné odškodné by si nenechali Podvodník okradol 85-ročného starčeka z Nitry, polícia hľadá svedkov Šrámková, Kučová aj Lacko postúpili do druhého kola kvalifikácie na US Open Automobilka KIA v Žilinskom kraji neplánuje prepúšťať, ale snaží sa zlepšiť pracovné podmienky

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X