Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračné foto: pixabay.com.
31. 01. 2019 11:34 Letectvo od NasaDoprava.skSITA

Spoločnosť pelicantravel.com vlani predala o takmer 13 % viac leteniek ako v roku 2017

Počet predaných leteniek cez spoločnosť pelicantravel.com v minulom roku dosiahol v šiestich krajinách, vrátane Slovenska, vyše 308 tisíc. Medziročne to znamená nárast o 35 tisíc predaných leteniek.

Spoločnosť pelicantravel.com, ktorá prevádzkuje portál pelikan.sk, v roku 2018 predala v šiestich krajinách, vrátane Slovenska, spolu vyše 308 tisíc leteniek, čo je oproti roku 2017 viac o 12,9 %, resp. o 35 tisíc leteniek.

Tieto údaje zahŕňajú predaj leteniek aj v Českej republike, Poľsku, Maďarsku, Rakúsku a Nemecku. Informovali o tom vo štvrtok zástupcovia najväčšieho domáceho predajcu leteniek, pričom štatistiku o predaji na Slovensku neuviedli.

Predaj leteniek má ďalej rásť

„Predpokladáme rast v tomto roku, čo sa týka Slovenska, nad 10 %. V januári bol rast cez 25 %,“ povedala riaditeľka cestovnej kancelárie Pelikán Tatiana Ondrejková o očakávanom vývoji predaja leteniek v roku 2019. „Máme naplánovaný rast aj celkovo vo výške 20 %,“ uviedla Ondrejková.

Slováci pred samotnou cenou dovoleniek už viac zvažujú kvalitu služieb a zákazníckych servisov cestovných kancelárií. Skokanom minulého roka medzi leteckými destináciami sa stali USA na čele s New Yorkom. Vyplýva to z údajov a prieskumu verejnej mienky pre rok 2019, ktorý zverejnila firma.

Odletová časť bratislavského letiska. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Stále dominujú lety v Európe

Podľa štatistík portálu pelikan.sk USA vlani navštívilo takmer o 43 % viac ľudí ako v roku 2017. Severná Amerika sa tak v záujme slovenských cestovateľov dostala na druhé miesto, kde po rokoch vystriedala Áziu. Dominovali neohrozene lety do európskych destinácií, podiel Kanady, Mexika a najmä USA však dosiahol takmer 10 % zo všetkých predaných leteniek spoločnosti Pelikán.

„Rastúci dopyt po letenkách do Ameriky má za následok najmä ich dlhodobo klesajúca cena. Netreba však zabúdať ani na zvyšujúcu sa kúpyschopnosť slovenského obyvateľstva či čoraz kvalitnejšie letecké prepojenie nášho regiónu s USA,“ poznamenala Ondrejková.

Foto: SITA/Marko Erd.

Odporúčané články

Predaj leteniek vďaka prezidentským voľbám výrazne stúpol Predajcovia leteniek očakávajú pokles záujmu o Nice

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Aktualizované: V kauze zmenky vypovedal aj Mika, s obžalovaným Pavlom R. riešil niektoré veci Juhokórejské stíhačky vystrelili varovné výstrely na ruské lietadlo, ktoré narušilo vzdušný priestor krajiny Video: Peter Sagan opísal moment zo stúpania na Tourmalet, ktorý obletel celý svet Návštevy regiónov treba kombinovať s komunikáciou v médiách, tvrdí Danko a šokoval ho Kollár Začarovaný kruh: Produkcia mäsa mení klímu a klíma potom zabíja dobytok Nezamestnanosť pod päť percent má 51 okresov na Slovensku, najmenej ľudí bez práce má Trenčín Politika do škôl patrí, zhodli sa Smer-SD, SNS a Most-Híd, ale nesúhlasia s propagandou

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X