Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železničná stanica Košice. Foto: zsr.sk.
19. 08. 2019 14:37 Železničná dopravaKošice od NasaDoprava.skSITA

Štátne železnice plánujú stavebné práce, na stanici v Košiciach zrekonštruujú nástupištia a koľaje

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú na železničnej stanici v Košiciach zrekonštruovať nástupištia a koľaje za predpokladanú cenu 15,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Stavebné práce, vrátane zabezpečenia právoplatného stavebného povolenia, resp. povolení (ak bude potrebných viac), alebo oznámenia stavebného úradu k ohláseniu stavebných úprav, by podľa vyhlásenej verejnej súťaže mali trvať predbežne 27 mesiacov, teda dva a štvrť roka. Samotné stavebné práce sú plánované na dva roky.

Pripravovaná rekonštrukcia na košickej železničnej stanici sa týka nástupíšť 1, 2 a 3 a ôsmich koľají. Dokumentáciu pre stavebné povolenie a realizáciu stavby spracovala projektová spoločnosť Reming Consult, a. s., Bratislava. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 30. septembra, platiť musia minimálne do 30. júna 2020.

Uchádzači majú predložiť zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov do vyhlásenia verejného obstarávania. Železnice požadujú pre zabezpečenie ponuky zložiť zábezpeku vo výške 500 tis. eur.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Československa aj Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. V Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku.

Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia, stanice a zastávky.

Na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie sa ŽSR 1. januára 2002 rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničná spoločnosť, a. s. (ZSSK), a následne 1. januára 2005 sa ZSSK rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., pre osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., pre nákladnú dopravu.

K téme

Vlaky na Slovensku denne meškajú v priemere 750 minút, podľa OĽaNO sa situácia na tratiach ešte zhorší Ak by na trati Žilina – Rajec chceli posilniť dopravu, štátne železnice sú pripravené zvýšiť kapacitu

Témy

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Politici sa môžu využitím práva na odpoveď aj zosmiešniť, tvrdí Múdry Za slušné Slovensko zvoláva na piatok ľudí na námestia: Kto príde znovu a kto zostane doma? Vyzerá ako opice s červenými zadkami v zoo, povedal komentátor o Serene Williamsovej „Pedo guy“ nie je pedofil, advokáti šéfa Tesly odovzdali súdu stanovisko k sporu s potápačom Seniori nebudú od januára platiť koncesionárske poplatky, Danko by ich chcel zrušiť pre všetkých Incident zo záveru zápasu medzi Slovanom a Spartakom Trnava má dohru, padlo obvinenie Pri zvýšení minimálnej mzdy na 580 eur ministerstvo práce argumentuje vývojom za roky 2018 a 2019

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X