Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železničná stanica Košice. Foto: zsr.sk.
20. 08. 2019 15:43 Železničná dopravaKošice od NasaDoprava.skSITA

Štátne železnice zrekonštruujú nástupištia a koľaje na stanici v Košiciach z vlastných peňazí

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) budú financovať rekonštrukciu nástupíšť a koľají na Železničnej stanici (ŽST) Košice z vlastných finančných prostriedkov vyčlenených na túto investíciu.

Pre morálnu a technickú opotrebovanosť osvetlenia nástupíšť, elektrických rozvodov súvisiacich s osvetlením, rozvodov na nástupištiach a ovládania osvetlenia je potrebná rekonštrukcia týchto objektov a úprava staničného zabezpečovacieho zariadenia.

Spoločnosť o tom informovala v súvislosti s vyhlásenou verejnou súťažou na rekonštrukciu nástupíšť a koľají na košickej železničnej stanici predbežne za 15,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

Zvýšenie bezpečnosti vlakovej dopravy

Úprava staničného zabezpečovacieho zariadenia je podľa ŽSR potrebná pre zvýšenie bezpečnosti vlakovej dopravy, zníženie ľudského činiteľa ako vplyvu na vznik nehodových udalostí.

Dôvodom je aj zníženie obmedzení pri tvorbe a realizácii grafikonu vlakovej dopravy z hľadiska príchodov a odchodov vlakov v ŽST Košice a ich pristavovania k nástupištiam.

V ŽST Košice bola zrealizovaná revitalizácia, pričom súčasťou revitalizácie neboli nástupištia a podchody pre cestujúcich, rekonštrukcia vonkajšieho osvetlenia, vrátane zmeny napájania a úpravy ukoľajnenia kovových konštrukcií na nástupištiach. Rekonštrukciou nástupíšť 1, 1A, 2, 3 sa zvýši úroveň a komfort prostredia pre cestujúcu verejnosť,“ uviedli ŽSR.

Pre zlý technický stav železničného zvršku dopravných koľají č. 1, 3a, 5, 6, 7, 8, 9 a 11 je podľa podniku potrebná aj rekonštrukcia daných koľají. „Postup prác pri rekonštrukcii nástupíšť a koľají bude prerokovaný s vybraným zhotoviteľom po predložení vecného a finančného harmonogramu po ukončení verejného obstarávania,“ dodala spoločnosť.

Práce potrvajú dva roky

Stavebné práce, vrátane zabezpečenia právoplatného stavebného povolenia, resp. povolení (ak bude potrebných viac), alebo oznámenia stavebného úradu k ohláseniu stavebných úprav, by podľa vyhlásenej verejnej súťaže mali trvať predbežne 27 mesiacov, teda dva a štvrť roka.

Samotné stavebné práce sú plánované na dva roky. Dokumentáciu pre stavebné povolenie a realizáciu stavby spracovala projektová spoločnosť Reming Consult, a. s., Bratislava.

Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 30. septembra, platiť musia minimálne do 30. júna 2020.

Uchádzači majú predložiť zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov do vyhlásenia verejného obstarávania. Železnice požadujú pre zabezpečenie ponuky zložiť zábezpeku vo výške 500 tisíc eur.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Československa aj Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty.

V Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia, stanice a zastávky.

Na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie sa ŽSR 1. januára 2002 rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničná spoločnosť, a. s. (ZSSK), a následne 1. januára 2005 sa ZSSK rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., pre osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., pre nákladnú dopravu.

K téme

Ak by na trati Žilina – Rajec chceli posilniť dopravu, štátne železnice sú pripravené zvýšiť kapacitu Aktualizované: Prevádzkovateľ vlakov na trati Žilina – Rajec je vraj vopred jasný, podľa AllRail je súťaž neférová

Témy

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Foto: Prezidentku Zuzanu Čaputovú privítali v Kyjeve, stretne sa aj so Zelenským Tunel Sitina v smere do Petržalky je pre nehodu neprejazdný Tropická búrka Humberto sa zmenila na hurikán, vydali výstrahu pre severozápadnú časť Bahám Teplé počasie sa končí, prudké ochladenie prinesie na Slovensko mrazy a na hory sneh Vždy nadáva a uráža, obul sa Danko do Matoviča a kritizoval aj Kotlebu a ministra Kamenického Peter Sagan sa na klasike v Montreale držal v skupine favoritov, ale v závere mu došli sily Čo najviac ohrozuje rodiny na Slovensku? Registrované partnerstvá to podľa prieskumu nie sú

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X