Úseky D4 a R7 podľa ministerstva dopravy zlepšili dopravu v Bratislave a okolí, relevantné údaje však ešte chýbajú

Diaľnica D4, obchvat Bratislavy.jpg

Sprevádzkované úseky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu podľa ministerstva dopravy a výstavby pomohli zlepšiť dopravnú situáciu v bratislavskom regióne.

A to napriek zatiaľ chýbajúcemu prepojeniu D1 a D4, s ktorým by bol dopravný potenciál tohto projektU ešte viac využitý.

Pozitívne ohlasy verejnosti

„Evidujeme pozitívne ohlasy verejnosti a takisto aj pozitívny vplyv na dopravu v Bratislave a okolí. Výrazne sa znížili jazdné časy na cestách na juhu a východe Bratislavy, najmä na dlhodobo mimoriadne preťaženej ceste I/61,“ uviedlo pre agentúru SITA ministerstvo dopravy.

Dáta o dopravnej intenzite na cestách bratislavského regiónu po otvorení úsekov D4 a R7 v celkovej dĺžke takmer 60 kilometrov sa podľa rezortu zbierajú, no sú otvorené relatívne krátko, aby mohli poskytnúť relevantné údaje.

Vybudovanie R7 citeľne uľahčilo cestnú dopravu medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou na ceste prvej triedy I/63.

„Ohľadom vybudovania a sprevádzkovania R7 sa výrazne zhruba o 50 a viac percent zlepšila doprava smerom do Bratislavy. Je to veľká pomoc pre Dunajskú Lužnú a okolité obce,“ potvrdil pre agentúru SITA starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík.

„Možno by ešte bolo treba vylepšiť dopravné značenie. Inak je to super,“ pochvaľuje si starosta.

Obchvat plánujú predĺžiť

„Pre prepojenie D1 a D4 sa v súčasnosti uskutočňuje verejné obstarávanie, ktoré zabezpečuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS),“ poznamenalo ministerstvo dopravy.

Ide o tender na rozšírenie úseku D1 Bratislava – Triblavina na štyri pruhy v každom smere za vyše 127 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, vrátane prepojenia oboch diaľnic. To mal zabezpečiť štát pôvodne ešte začiatkom roka 2019.

Diaľničiari plánujú predĺžiť obchvat hlavného mesta na D4 na Záhorie s tunelom pod Malými Karpatmi.

„Na úsek D4 Rača – Záhorská Bystrica s tunelom Karpaty aktuálne NDS zabezpečuje proces posúdenia vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA. V prípade tunela Karpaty pripadá do úvahy aj realizácia formou PPP,“ priblížil rezort dopravy.

Ďalšie k téme

    Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
    Viac k osobe Štefan Jurčík
    Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR