Úseky nultého obchvatu okolo Bratislavy skolaudujú do konca roka, zhotoviteľ sa pýši veľkým úspechom na tomto projekte

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Diaľnica D4, obchvat Bratislavy

Vybudované úseky nultého, juhovýchodného obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí hlavného mesta v rámci PPP projektu sú momentálne v predbežnom užívaní.

Proces kolaudácie

Pokračujúce kolaudačné konanie by malo byť podľa očakávania ukončené do konca tohto roka. Informovala o tom vo štvrtok spoločnosť D4R7 Construction, s.r.o., ktorá zastrešovala výstavbu R7 a D4 v celkovej dĺžke 59 kilometrov.

Projekt zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcii, kompletne celý je v prevádzke necelý rok. Koncesionárom je na tridsať rokov Zero Bypass Limited na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Rýchlostná cesta R7 urýchlila cestu autom v smere od Šamorína do centra metropoly približne o polovicu. Okrem skrátenia jazdného času sa podľa zhotoviteľa zásadne zlepšila úroveň a bezpečnosť cestovania, pre obce Rovinka a Dunajská Lužná či mesto Šamorín priniesla R7 úľavu od tranzitnej dopravy.

K skráteniu jazdy prispelo aj jedno z najväčších súmostí v strednej Európe v celkovej dĺžke takmer tri kilometre, jeho hlavnou časťou je Lužný most.

Šiesty bratislavský most ponad Dunaj vedie medzi Rusovcami a Ketelcom, teda na úseku D4 Bratislava, Petržalka – Bratislava, Juh. Vďaka tomu sa o polovicu odľahčila nákladná doprava na najvyťaženejšom diaľničnom Prístavnom moste na D1.

Križovatka Bratislava – Juh

Úseky na trase R7 Bratislava, Nivy – Bratislava, Juh – Šamorín, západ – Holice v dĺžke 32 kilometrov a D4 Bratislava, Jarovce – Petržalka – Bratislava, Juh – Podunajské Biskupice – Vrakuňa – Vajnory – Rača v dĺžke 27 kilometrov odovzdávali do užívania motoristom postupne od júla 2020 do novembra 2021.

R7 a D4 sú teda kompletne v prevádzke necelý rok, vzájomne sú prepojené v križovatke Bratislava, Juh. Spomínané stavebné konzorcium so zastúpením španielskej firmy Ferrovial Agroman a rakúskeho Porr Bau stavalo úseky od roku 2016, pôvodne ich malo všetky dokončiť počas roka 2020.

„Na jednotlivých úsekoch intenzívne pracovalo viac ako 1 500 ľudí a 300 subdodávateľov. Projekt si vyžadoval obrovské množstvo environmentálnych a administratívnych povolení a súhlasov,“ uviedol zhotoviteľ D4R7 Construction.

Projekt vybudovali za historicky najkratší čas

„Ide o najúspešnejší projekt výstavby ciest spĺňajúci tak slovenské ako aj európske štandardy, vybudovaný za historicky najkratší čas v porovnaní s inými podobnými projektami na Slovensku,“ dodalo konzorcium.

Výstavbu stále chýbajúceho prepojenia D4 a D1, bez ktorého nie je projekt D4 a R7 plnohodnotný, zabezpečí Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava – Triblavina.

Aktuálne ešte trvá tender na výber zhotoviteľa, diaľničiari z pôvodne štyroch ponúk predbežne vybrali poľskú spoločnosť Budimex, no Úrad pre verejné obstarávanie ešte skúma námietky proti vyhodnoteniu ponúk.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie CintraD4R7 ConstructionZero Bypass Limited