V Bratislave spustia tretiu etapu modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály, pripravte sa na dopravné obmedzenia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Lavné mesto začne s treťou etapou rekonštrukcie Dúbravsko Karloveskej radiály
lavné mesto začne s treťou etapou rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály Foto: iMHD.sk

Na budúci týždeň začne Bratislava s treťou etapou rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály. Mestská časť o tom informovala na sociálnej sieti. „Pred nami je tretia etapa v úseku od tunela po Molecovu, ktorá by sa mala začať podľa plánu 2. mája,“ povedal hovorca hlavného mesta Peter Bubla.

Dodal, že v súčasnosti rekonštruujú výhybky pri tuneli a pracujú tiež na rozširovaní komunikácie na ulici Karloveská a Nábrežia armádneho generála Ludvíka Svobodu. „Pracuje sa aj na interiéri podchodu Borská a Damborského,“ doplnil hovorca. Nová výluka má trvať až do septembra.

Dopravu zabezpečí autobus

Pre Dúbravčanov to znamená odstavenie električiek a prestup na náhradnú autobusovú linku pod Mostom SNP. Hoci mesto v marci avizovalo zastavenie prác na trati v súvislosti s pandémiou koronavírusu, prerušenie nakoniec netrvalo dlho.

„Hovorca hlavného mesta tvrdí, že finálny termín dokončenia trate stále platí, a je ním 12. september 2020,“ uviedla mestská časť.

Obmedzenia sa budú týkať aj ciest

Dodala, že okrem výluky električiek čakajú na Dúbravčanov v súvislosti s traťou aj obmedzenia na cestách počas rekonštrukcie podchodu Damborského.

Individuálna aj hromadná doprava na ulici M. Schneidera-Trnavského by sa mala meniť v máji, obmedzenia budú v dvoch etapách, najskôr v smere z centra do Dúbravky a následne v opačnom smere.

Rekonštrukcia električkovej trate sa začala v júni minulého roka a úsek od tunela po Molecovu je poslednou etapou, ktorou ukončia modernizáciu Dúbravsko-Karloveskej radiály.

Zmodernizujú aj trolejové vedenie

Počas modernizácie trate odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.

Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9520 metrov nových koľajníc, natiahli 4860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Bubla
Firmy a inštitúcie Magistrát hlavného mesta SR Bratislava