Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
|||
4
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Pokládka asfaltku na R7 | Foto: D4R7 Construction
14. 05. 2019 6:00 Cestná doprava Marek elias.jpg od SITA

V rámci PPP projektu je najviac rozostavaný úsek R7 Dunajská Lužná – Holice

V tejto lokalite sú ukončené všetky práce na násypoch zemného telesa. Stavbári začali tiež s pokládkou podkladnej asfaltovej vrstvy.

V rámci výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v celkovej dĺžke 59 kilometrov je v najvyššom štádiu rozostavanosti úsek R7 Dunajská Lužná – Holice. V tejto lokalite sú ukončené všetky práce na násypoch zemného telesa. Práce sa sústreďujú na jednotlivé konštrukčné vrstvy vozovky.

Stavbári začali tiež s pokládkou podkladnej asfaltovej vrstvy. V najbližšom období by mali odovzdať ďalší mostný objekt do užívania verejnosti. Spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., ako hlavný zhotoviteľ stavby o tom informovala v pondelok v tlačovej správe o postupe stavebných prác na jednotlivých úsekoch D4 a R7.

D4
D4 Ivanka, sever – Rača | Foto: D4R7 Construction

Spoločnosť zložená zo španielskej firmy Ferrovial Agroman a z rakúskeho Porr Bau neuviedla plánované lehoty ukončenia výstavby jednotlivých úsekov D4 a R7 ako súčasť PPP projektu.

Úseky R7 medzi Holicami a Bratislavou (32 km) by mali byť dokončené podľa plánu v apríli 2020. Tento termín zhotoviteľ nedávno potvrdil.

Lehota ukončenia prác úsekoch D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka Sever – Bratislava, Rača (27 km), ktoré vytvoria juhovýchodný obchvat Bratislavy, zostáva otázna. Na základe koncesnej zmluvy z roku 2016 medzi Ministerstvom dopravy a výstavby SR a koncesionárom projektu Zero Bypass Limited (Obchvat Nula) na čele so španielskou spoločnosťou Cintra by mali byť hotové v októbri 2020.

Najnáročnejší je Prievoz

Úsek R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec je rozdelený na niekoľko častí.

„Jednou z najnáročnejších častí tohto úseku je určite mimoúrovňová križovatka Prievoz. Jej rekonštrukcia prebieha iba za čiastočného obmedzenia dopravy. To si vyžaduje úzku spoluprácu všetkých zainteresovaných strán, aby boli práce realizované a koordinované načas, a aby sa obmedzenia čo najmenej dotkli cestujúcich prechádzajúcich týmto úsekom stavby,“ povedal manažér dopravy Zdeněk Krejčí.

R7
Križovatka Prievoz | Foto: D4R7 Construction

Práce na úseku napredujú v súlade s harmonogramom. Zamerané sú na prekládky inžinierskych sietí a na zemné práce, na menšie mostné objekty a križovatky na trase.

Na stavbe R7 v okolí Dunajskej Lužnej sa podľa zhotoviteľa pracuje na objektoch kanalizácie a takisto na všetkých premosteniach rýchlostnej cesty.

„Okrem bežných mostných objektov bude na celej trase dvanásť biokoridorov vrátane troch ekoduktov ponad R7. Tie zabezpečia plynulý prechod migrujúcej zveri,“ priblížil projektový a technický manažér D4R7 Construction José Vicente Candel.

Práce napredujú

Na úseku D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka Sever trvajú práce na križovatke Jarovce na druhom moste ponad diaľnicu D2. Na križovatke Rusovce stabilizujú zeminy a pokračujú práce na násypoch zemného telesa.

Súčasťou tohto úseku bude dunajské súmostie pozostávajúce zo štyroch na seba nadväzujúcich mostov v celkovej dĺžke 2 935 metrov. Na západnom predmostí (785 metrov) ponad pravostrannú hrádzu a Jarovecké rameno je ukončená montáž druhej výsuvnej skruže i realizácia pilierov.

D4
Výstavba pilierov v Dunaji a pohľad na skruž na západnom predmostí | Foto: D4R7 Construction

Most ponad kajakársku dráhu (470 metrov) má ukončené práce na pilieroch. Nasleduje výstavba zárodku a štartovacích vozíkov.

Na stavbe hlavného mosta cez Dunaj (430 metrov) prebiehajú ukončovacie práce na základoch a zároveň aj na pilieroch. Dva piliere zo šiestich sú zrealizované.

Na východnom predmostí (1 250 metrov) cez ľavostrannú hrádzu a Biskupické rameno trvajú práce na základoch. Stavbári pracujú na piatom mostnom poli, doteraz vybetónovali viac ako 350 metrov.

Na úseku D4 Ivanka Sever – Bratislava, Rača pracujú na násypoch zemného telesa a stabilizáciách. Osádzajú objekty kanalizácie a robia aj na menších objektoch a križovatkách.

Výstavba D4 a R7

V súčasnosti je najväčším infraštruktúrnym projektom na Slovensku a jeden z najväčších PPP projektov v Európe. Súčasťou R7 budú úseky Bratislava, Prievoz – Ketelec (6,3 km) – Dunajská Lužná (8,4 km) – Holice (17,4 km).

D4-ka bude mať úseky Bratislava, Jarovce – Ivanka Sever (22,6 km) – Bratislava Rača (4,4 km). D4 a R7 budú zahŕňať štrnásť križovatiek a 122 mostných konštrukcií.

K téme

Arbitráž pre D4 a R7 je problém vyplývajúci z koncesnej zmluvy, tvrdí dopravný expert Práce pozdĺž trasy R7 napredujú vysokým tempom, ale výstavba úsekov D4 podľa zhotoviteľa zaostáva

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Vždy nadáva a uráža, obul sa Danko do Matoviča a kritizoval aj Kotlebu a ministra Kamenického Foto: Matej Trusa sa v zápase Fortuna ligy vážne zranil, z ihriska išiel rovno na operáciu Johnson podľa Camerona nikdy neveril v brexit a podporil ho iba pre svoju politickú kariéru Foto: K patrónke Slovenska do Šaštína prišlo viac ako 30-tisíc pútnikov Video+foto: Otec počas svadobného dňa svojej dcéry vyhodil do vzduchu vlastný dom Čo najviac ohrozuje rodiny na Slovensku? Registrované partnerstvá to podľa prieskumu nie sú Na diaľnici D1 sa zrazili dve autá, nehoda si vyžiadala aj jednu obeť

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X