Vláda nesúhlasí s návrhom opozície na vyslovenie nedôvery ministrovi dopravy a výstavby

Arpád Érsek
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Pôsobenie ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka považuje vláda za mimoriadne kvalitné a plne ho podporuje v úsilí plniť jej programové vyhlásenie.

Vláda nesúhlasí s návrhom časti opozičných poslancov Národnej rady SR na vyslovenie nedôvery ministrovi dopravy a výstavby Arpádovi Érsekovi (Most-Híd). Jeho pôsobenie vo funkcii považuje za mimoriadne kvalitné a plne ho podporuje v úsilí plniť programové vyhlásenie vlády.

Kabinet rozhodol o odmietavom stanovisku k návrhu opozície na stredajšom rokovaní na návrh predsedu vlády Petra Pellegriniho. Parlament by mal rokovať o návrhu na vyslovenie nedôvery ministrovi dopravy a výstavby na 44. mimoriadnej schôdzi vo štvrtok 4. apríla.

Nadpriemerné čerpanie eurofondov

Minister Érsek podľa vlády vyriešil niekoľko kritických situácií, naštartoval viacero dôležitých diaľničných stavieb a intenzívne pracuje na zlepšení stavu ciest prvej triedy aj mostov.

„Prispel k rozvoju železničnej dopravy a hľadá možnosti ako podporiť alternatívne druhy dopravy. Pod jeho vedením je Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII) najlepší spomedzi všetkých operačných programov na Slovensku a v čerpaní je aj nad priemerom všetkých operačných programov v celej Európskej únii,“ vyplýva zo stanoviska vlády k návrhu skupiny poslancov na vyslovenie nedôvery ministrovi dopravy a výstavby. Zazmluvnenie projektov v OPII sa vlani takmer strojnásobilo a ku koncu roka 2018 dosiahlo 2,9 mld. eur, čiže 62,45 % z celkovej alokácie.

Arpád Érsek
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (uprostred) v tuneli Čebraťť počas obnovenia prác pri výstavbe úseku D1 Hubová – Ivachnová. Foto: SITA/Milo Fabian.

Stavby diaľnic začaté za Érseka idú načas

Érsek je ministrom dopravy a výstavby od konca augusta 2016, keď na poste nahradil Romana Brecelyho po odchode Siete z vládnej koalície. Dovtedy zastával post štátneho tajomníka na tom istom ministerstve.

Počas pôsobnosti Érseka na čele rezortu dopravy boli podpísané zmluvy na výstavbu úsekov D1 Prešov, západ – Prešov, juh, D1 Budimír – Bidovce a D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Všetky tieto stavby pokračujú podľa plánu a mali by byť dokončené načas, z toho úsek Budimír – Bidovce ešte do konca tohto roka.

Päť tendrov ešte trvá

„Okrem toho sa začali súťaže na výstavbu rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná, R4 Prešov sever I. etapa, R2 Košice Šaca – Košice Oľšany II etapa, R2 Kriváň – Mýtna a R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Výstavba je tak strategicky rozložená do všetkých kútov Slovenska, pričom prioritne sa riešia kritické úseky, ktoré boli technicky pripravené na výstavbu,“ uviedla vláda.

Arpád Érsek
Cestu žltým vlakom si už viackrát vyskúšal aj minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (na snímke). Foto: SITA/Diana Černáková.

Ďalšie dve súťaže

V tomto roku by sa mali začať súťaže aj na výstavbu R2 Rožňava – Jablonov nad Turňov s tunelom Soroška a druhej etapy R4 pri Prešove. „Rezort dopravy, pod vedením súčasného ministra, zároveň vyriešil problémy na úseku so zastavenou výstavbou D1 Hubová – Ivachnová, kde sa už opäť stavia, a hlavne zásadným spôsobom prispel aj k výstavbe posledného nerozostavaného úseku medzi Bratislavou a Košicami, kde je už definitívne určená trasa (D1 Turany – Hubová),“ uvádza sa v stanovisku kabinetu.

Za ministra Érseka sa podľa vlády dramaticky zvyšuje ponuka spojov vo vlakovej doprave. Ministerstvo dopravy sa sústredilo najmä na oblasti, kde má vlaková doprava najväčší potenciál, a preto sa vlaky pridávali hlavne v okolí Bratislavy, Prešova alebo Žiliny. Takisto sa rozhodlo o modernizácii vlakových súprav.

D1 Budimír - Bidovce
Úseku D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach má byť hotový do konca roka. Foto: SITA/Viktor Zamborský.
Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom