Vlaky by po modernizovanej trati Košice - Kysak mali jazdiť rýchlosťou až 160 kilometrov za hodinu

Vlak
Foto: ilustračné, SITA/Dušan Hein.

KOŠICE 14. júna (WebNoviny.sk) – Vlaky na železničnej trati Košice – Kysak by mali po modernizácii trate dosahovať rýchlosť až 160 kilometrov za hodinu. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) to uviedli v investičnom zámere, ktorý predložili na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA).

Celková dĺžka predmetného úseku trate je viac ako 15 kilometrov a trasa bude vedená približne zhodne so súčasnou líniu železničnej trate.

Plánuje sa taktiež výstavba nového dvojkoľajného železničného tunela s dĺžkou 815 metrov, ktorý bude podchádzať Dáriusovú hoľu. Predpokladaný termín začatia stavby je stanovený na rok 2027 s predpokladaným dokončením do troch rokov.

Zvýšenie maximálnej traťovej rýchlosti

Ako ďalej uvádza spoločnosť v investičnom zámere, chce skvalitniť súčasné technické parametre trate a zvýšiť maximálnu traťovú rýchlosť na spomínaných 160 kilometrov za hodinu. Momentálne je maximálna rýchlosť na danom úseku 120 kilometrov za hodinu.

Zároveň sa má zlepšiť technický stav mostných objektov a ďalších stavebných súčastí dráhy s výrazným znížením hluku a vibrácii. Cieľom je aj výstavba nástupíšť s mimoúrovňovým prístupom pre cestujúcich, ako aj prístupom pre imobilných cestujúcich.

Zrušia úrovňové križovania

Celkovo sa v danom úseku trate Kysak – Košice nachádzajú tri úrovňové križovania železničnej trate s pozemnými komunikáciami miestnych a účelových ciest a jeden úrovňový prechod pre chodcov.

Na základe rokovaní s príslušnými samosprávnymi orgánmi budú podľa ŽSR uvedené úrovňové križovania zrušené. Náhradou budú novovybudované nadjazdy, podchody respektíve nadzemné lávky.

Železničná trať na úseku Žilina – Košice – Čierna nad Tisou je súčasťou hlavných tratí železničnej siete na Slovensku. V rámci krajiny je to jediná efektívna a elektrifikovaná hlavná trať v smere západ-východ s dôležitým významom nielen pre vnútroštátny obchod v rámci slovenskej nákladnej dopravy, ale tiež pre tranzit medzi západnou a východnou Európou. Trať je súčasťou nosnej trasy vnútroštátnej diaľkovej osobnej dopravy Bratislava – Žilina – Košice.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky