Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak
Foto: ilustračné, SITA/Dušan Hein.
14. 06. 2019 14:10 Železničná dopravaKošice od NasaDoprava.skSITA

Vlaky by po modernizovanej trati Košice – Kysak mali jazdiť rýchlosťou až 160 kilometrov za hodinu

KOŠICE 14. júna (WebNoviny.sk) – Vlaky na železničnej trati Košice – Kysak by mali po modernizácii trate dosahovať rýchlosť až 160 kilometrov za hodinu. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) to uviedli v investičnom zámere, ktorý predložili na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA).

Celková dĺžka predmetného úseku trate je viac ako 15 kilometrov a trasa bude vedená približne zhodne so súčasnou líniu železničnej trate.

Plánuje sa taktiež výstavba nového dvojkoľajného železničného tunela s dĺžkou 815 metrov, ktorý bude podchádzať Dáriusovú hoľu. Predpokladaný termín začatia stavby je stanovený na rok 2027 s predpokladaným dokončením do troch rokov.

Zvýšenie maximálnej traťovej rýchlosti

Ako ďalej uvádza spoločnosť v investičnom zámere, chce skvalitniť súčasné technické parametre trate a zvýšiť maximálnu traťovú rýchlosť na spomínaných 160 kilometrov za hodinu. Momentálne je maximálna rýchlosť na danom úseku 120 kilometrov za hodinu.

Zároveň sa má zlepšiť technický stav mostných objektov a ďalších stavebných súčastí dráhy s výrazným znížením hluku a vibrácii. Cieľom je aj výstavba nástupíšť s mimoúrovňovým prístupom pre cestujúcich, ako aj prístupom pre imobilných cestujúcich.

Zrušia úrovňové križovania

Celkovo sa v danom úseku trate Kysak – Košice nachádzajú tri úrovňové križovania železničnej trate s pozemnými komunikáciami miestnych a účelových ciest a jeden úrovňový prechod pre chodcov.

Na základe rokovaní s príslušnými samosprávnymi orgánmi budú podľa ŽSR uvedené úrovňové križovania zrušené. Náhradou budú novovybudované nadjazdy, podchody respektíve nadzemné lávky.

Železničná trať na úseku Žilina – Košice – Čierna nad Tisou je súčasťou hlavných tratí železničnej siete na Slovensku. V rámci krajiny je to jediná efektívna a elektrifikovaná hlavná trať v smere západ-východ s dôležitým významom nielen pre vnútroštátny obchod v rámci slovenskej nákladnej dopravy, ale tiež pre tranzit medzi západnou a východnou Európou. Trať je súčasťou nosnej trasy vnútroštátnej diaľkovej osobnej dopravy Bratislava – Žilina – Košice.

Odporúčané články

RegioJet nasadí na trati Bratislava – Komárno od septembra poschodové vozne Slovak Lines očakáva najväčší nápor na autobusovej linke medzi Bratislavou a Viedňou

Témy

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Ministerstvo sa najviac natrápilo so zastavením exekúcií, Gálovi prešli aj iné kľúčové zákony Výdatné raňajky, večera o ôsmej, ale aj niečo na dobrú noc. Kedy a čo jedia cyklisti na Tour de France? Video: Zemetrasenie poškodilo hinduistický chrám na Bali, evakuovali hotely aj nemocnicu Von der Leyen by umožnila ďalší odklad brexitu, ale Boris Johnson oddialenie odmieta Čaká nás čiastočné zatmenie Mesiaca, Slováci budú môcť pozorovať aj planéty Saturn a Jupiter

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X