Prestup v Žiline je problémový, na prípoje čakajú iba štyri vybrané vlaky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Železničná spoločnosť Slovensko bude rokovať s rezortom dopravy o dofinancovaní.
Reprofoto: www.facebook.com

Väčšina vlakov v stanici Žilina nemôže čakať na žiadne prípoje okrem vybraných vlakov, dôvodom sú rekonštrukčné práce na tzv. žilinskom uzle.

Tažkosti s prestupmi

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) o tom informovala v utorok s tým, že cestujúci by mali zvážiť svoj prestup v stanici Žilina. Prípadne by mali počítať s väčšou časovou rezervou, pretože ostrý prestup z vlaku na vlak počas rekonštrukcie žilinského uzla ZSSK nemôže garantovať.

„K zrušeniu čakania na prípoje v stanici Žilina sme museli pristúpiť z dôvodu nedostatku voľných koľají, resp. nástupíšť, na ktorých by sa bezpečný prestup cestujúcich mohol uskutočniť,” uviedol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Komplikácie sa budú ťahať roky

Čakacie časy a prestupy cestujúcich sú podľa neho v ostrej vlakovej prevádzke zabezpečované len s veľkými ťažkosťami, pretože priepustnosť stanice a rekonštrukcia jednotlivých nástupíšť sa deje postupne v rámci jednotlivých etáp prác.

„Zároveň upozorňujeme cestujúcich, aby počítali aj s prípadnými zmenami pri organizovaní dopravy, a tiež s väčšou časovou rezervou pri vyhľadávaní vlakových spojení, či už do uzla, z uzla alebo pri využití prestupu v uzle Žilina,” poznamenal Kováč.

Čakať budú len štyri prípoje

ZSSK predpokladá, že uvedené bude platiť až do ukončenia prác v stanici Žilina, ktoré sú predbežne naplánované do roku 2025.

„Našim cestujúcim sa za všetky komplikácie úprimne ospravedlňujeme a prosíme ich o trpezlivosť. Po rekonštrukcii a spustení plnej prevádzky na žilinskom uzle sa výrazne skvalitní poskytovanie služieb,” ubezpečil hovorca národného osobného vlakového dopravcu.

Na prípoje v Žiline čakajú štyri vybrané vlaky – osobný vlak Os 3930 (čaká na prípoj od vlaku R 611 Tatran v soboty, nedele a sviatky), Os 3934 (čaká na prípoj od vlaku R 613 Tatran v soboty, nedele a cez sviatky 15 minút), Os 4478 (má prípoj od vlaku RR 717 Považan a čaká vždy) a regionálny rýchlik RR 764 Tatran (čaká na prípoj 5 minút).

Uzol Žilina prechádza najväčšou modernizáciou v histórii železníc, ktorú realizuje manažér infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Tomáš Kováč
Firmy a inštitúcie Železnice Slovenskej republiky (ŽSR)ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko