Vodohospodárska výstavba začala tender na kontrolu plavebnej prevádzky v Gabčíkove

Vodné dielo Gabčíkovo
Vodné dielo Gabčíkovo. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Za poskytovanie tejto služby počas dvoch rokov predpokladá vynaložiť 2,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, projekt chce financovať s využitím peňazí Európskej únie.

Štátny podnik Vodohospodárska výstavba vyhlásil verejnú súťaž na expertný kontrolný systém plavebnej prevádzky na stupni Gabčíkovo Vodného diela Gabčíkovo (VDG). Za poskytovanie tejto služby počas dvoch rokov predpokladá vynaložiť 2,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,64 mil. eur vrátane DPH).

Cieľom je podľa podniku zvýšiť bezpečnosť a intenzitu vodnej dopravy na vodnom diele. „Hlavným predmetom zákazky je vytvorenie optimalizačného a simulačného modelu a nástroja na jeho využívanie v prevádzke,“ informovala Vodohospodárska výstavba v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania. Projekt chce financovať s využitím peňazí Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF).

Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 23. marca, platiť musia minimálne dvanásť mesiacov. Uchádzači majú napríklad preukázať, že za posledné tri roky pred lehotou na predkladanie ponúk dosiahli v uvedenej oblasti celkový obrat minimálne 1 mil. eur.

Vodné dielo Gabčíkovo
Pravá plavebná komora Vodného diela Gabčíkovo. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Pontón za viac ako milión eur 

Vodohospodárska výstavba zároveň plánuje nakúpiť kontajnerový pontón – plávajúcu plošinu za 1,15 mil. eur bez DPH (1,39 mil. eur s DPH). Bude slúžiť na prepravu strojov a zariadení, napríklad pásových rýpadiel a na ich stabilizáciu na vode pri odstraňovaní, nakládke a vykládke sedimentov v rámci projektu DaReM.

Pontón má byť zložený minimálne z ôsmich segmentov, dodaný bude pre stupeň Čunovo VDG v lehote päť mesiacov. Podnik chce aj na dodanie pontónu použiť peniaze EÚ.

Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, plavidlo má mať dĺžku minimálne 22 metrov, šírku 12 metrov, výšku boku 1,8 metra, nosnosť 430 ton, kotviace pilóty v dĺžke 15 metrov, hydraulický pohon s výkonom 75 kilowattov a štyri elektrické navijáky. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 5. marca, ich minimálna viazanosť je do 4. marca 2020.

Vodné dielo Gabčíkovo
Plavidlo v pravej komore vodného diela Gabčíkovo čaká na vyrovnanie hladiny. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.
Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie VVB Vodohospodárska výstavba