Výstavba D4 a R7 dosiahla významný míľnik, stavbári spojili dva mosty Dunajského súmostia

Úsek cesty D4R7 Foto: D4R7

Stavbári spojili dva zo štyroch mostov Dunajského súmostia – hlavný most a východné predmostie na rozostavanom úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever. Osadením posledného konzolového segmentu nad budúcim súmostím v celkovej dĺžke takmer tri kilometre dosiahli významný míľnik projektu.

Ako v utorok informovala spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., hlavný zhotoviteľ úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí hlavného mesta v rámci PPP projektu, jeho najnáročnejšia časť pokračuje s plným nasadením.

Dokončia ho na budúci rok

Dunajské súmostie chce dokončiť v budúcom roku, pôvodne malo byť hotové v októbri tohto roka spolu s ďalšími časťami D4.

„Prepojenie dvoch veľkých častí Dunajského súmostia predstavuje značný míľnik celého projektu. Pracovníci desiatich rôznych národností odpracovali nespočetne veľa hodín, aby túto fázu dokončili v danom termíne a v najvyššej kvalite,“ povedal generálny riaditeľ D4R7 Construction Michael Heerdt.

„Ďalším našim cieľom je zrealizovanie aj zvyšných častí Dunajského súmostia, ktoré by sme chceli celé finálne odovzdať v roku 2021,“ dodal Heerdt.

Súčasťou Dunajského súmostia je tzv. západné predmostie (dĺžka 785 metrov) nad Jaroveckým ramenom, hlavný most cez kajakársku dráhu (470 metrov), hlavný most ponad Dunaj (430 metrov) a tzv. východné predmostie (1 250 metrov), ktoré premosťuje aj Biskupické rameno.

Komorové mosty s jednou mostovkou

Súmostie má dĺžku skoro tri kilometre, šírku 35 metrov, na jeho stavbu použili vyše 110-tisíc kubických metrov betónu, 40-tisíc ton výstuže, 4-tisíc ton predpätej ocele.

Všetky mosty sú podľa zhotoviteľa navrhnuté ako dodatočne predpäté komorové mosty s jednou mostovkou v šírke 34,5 metra. Nosná konštrukcia oboch predmostí má po celej dĺžke konštantnú výšku 4,3 metra a zhotovuje sa technológiou výsuvnej skruže, čo je považované za pomerne unikátne zariadenie, pričom stavebník na Dunaji použil jedno z najväčších na svete.

Stavba D4 a R7 v celkovej dĺžke 59 kilometrov je nielen najväčším infraštruktúrnym projektom na Slovensku, ale i jedným z najväčších PPP projektov v Európe.

Koncesionárom projektu je spoločnosť Zero Bypass Limited na čele so španielskou firmou Cintra, zabezpečuje financovanie, výstavbu a po dokončení prevádzku D4 a R7 počas 30 rokov. Hlavným zhotoviteľom D4 a R7 je spoločnosť D4R7 Construction, ktorej členmi španielsky Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Michael Heerdt
Firmy a inštitúcie D4R7 Construction